    From: "Michał" <x...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: płace zatrzymują oryginał aktu urodzenia dziecka?
    Date: Tue, 11 May 2010 20:13:04 +0200

    zapomniałem dodać, że znalazłem przepisy dotyczące trzymania w aktach
    osobowych wyłącznie kopii dokumentów, ale też znalazłem informację, że zus
    wymaga trzyamnia oryginałów i stąd płace tak wymagają. Pytanie czy dokumenty
    w płacach to też akta osobowe:) ?
    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA PRACY I POLITYKI SOCJALNEJ z dnia 28 maja 1996 r.

    w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach
    związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych
    pracownika

    (Dz. U. Nr 62, poz. 286, z 2002 r. Nr 214, poz. 1812, z 2003 r. Nr 230, poz.
    2293, z 2006 r. Nr 125, poz. 869 oraz z 2009 r. Nr 115, poz. 971)

    § 1.

    3. Pracodawca przechowuje w aktach osobowych pracownika odpisy lub kopie
    składanych dokumentów. Pracodawca może żądać od pracownika przedłożenia
    oryginałów tych dokumentów tylko do wglądu lub sporządzenia ich odpisów albo
    kopii.

    Pozdrawiam

    Michał