  • Data: 2007-08-23 07:12:02
    Temat: Re: płaca netto w umowie o prac
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Artur" <a...@a...wp.pl> napisał w wiadomości
    news:faj55s$c46$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam
    >
    > Czy określenie w umowie o pracę płacy netto jest zgodne z prawem?
    > Mam taki zapis w umowie o pracę i pracodawca w związku z tym odmawia mi
    > wypłaty
    > wyższego wynagrodzenia w związku z obniżką składki rentowej.
    >
    > pozdrawiam

    witam!

    w mojej ocenie winno być okreslone wynagrodzenie brutto oraz netto; netto
    przecież zależy od tego jakie jest wynagrodzenie brutto i to wynagrodzenie
    brutto decyduje o tym ile ostatecznie dostaniesz na rękę; przykład:
    wynagrodzenie minimalne obecnie 936zł, rośnie z roku na rok i zawsze z nim
    rośnie relatywnie wynagrodzenie netto; jeżeli więc brutto sie nie zmienilo,
    ale składka rentowa od 1.07.2007r. jest nizsza dla pracownika i dla
    pracodawcy a nadto każdy płaci w innej wysokości, to relatywnie twe
    wynagrodzenie netto winno wzrosnąć z mocy prawa bez żadnych dodatkowych
    wypowiedzeń, aneksów, zmian do umowy; jeżeli zatem nadal otrzymujesz to samo
    wynagrodzenie netto co przed 1.07.2007r., to powiedz pracodawcy że pójdziesz
    z tym do Inspekcji Pracy a potem do sądu; zresztą te zmiany obowiązują z
    mocy prawa;
    myslę ze pracodawca zmienił ci w konsekwencji wynagrodzenie brutto i
    dopasowal je do zmienionej wysokosci skladki na rentowe - w tej sytuacji
    winien ci wypowiedziec warunki pracy lub płacy na piśmie - art.42kp - jeżeli
    tego nie uczyni, zmiana jest po prostu nieważna - tak też stanowi art.29
    paragraf 1 kp w zw. z art.29 paragraf 4 kp

    wystosuj do pracodawcy roszczenie o wypłatę naleznego wynagrodzenia,
    zapowiadajac spór w sądzie względnie przedtem zawiadomienie PIP

    pzdr