  • Data: 2007-08-03 16:31:47
    Temat: Re: pies i prawo - wybycie się własności
    Od: "e<>n" <4...@0...com> szukaj wiadomości tego autora

    news:f8vjqv$a36$1@news.dialog.net.pl...
    >W wiadomości news:f8vi8b$24q$1@news2.task.gda.pl e<>n <4...@0...com>
    > Nie, piszesz bzdury. Państwo (prawo) nie nakazało _właścicielowi_ psa
    > posiadania go. On stał się jego posiadaczem z własnej woli. Teraz prawo
    > utrudnia mu (i słusznie) porzucenie go w niehumanitarny sposób, co nie oznacza
    > zmuszania do posiadania.
    > Z dzieckiem jest podobnie. Państwo cię do jego poisadania nie zmusza, ale
    > jeśli zrobisz je z własnej woli (lub z głupoty, co prawnie na jedno wychodzi)
    > to także masz określone obowiązki, bo już to dziecko posiadasz.

    Proszę ograniczać swoje emocje, namiętności itp. afekty oraz OCENY, które z
    wiedzą o prawie mają niewiele wspólnego poza naruszaniem prawa. MORALIZATORSTWO
    to nie jest prawodawstwo...

    odkąd to zmienianie zdania lub aktu woli (chęci posiadania psa) jest nielegalne
    i moralnie zakazane? jeśli ja piszę bzdury, to powiedz jak można zrzec się psa w
    humanitarny i legalny sposób? w rzeczywistości dziecka możesz się zrzec w łatwy
    sposób: wnosisz o to do sądu, możesz uzasadnić swój wniosek choćby odrazą do
    dziecka lub czymkolwiek innym ukazującym twój negatywny do niego stosunek.