  • Data: 2024-03-28 20:55:42
    Temat: Re: pełno trupów dookoła
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 28.03.2024 o 19:52, J.F pisze:

    > Tylko w wielu przypadkach może być tak, że wyjedzie za granicę,
    > bo tam lepiej płacą i lepiej się żyje, nikomu nie powie,
    > nikomu nie zgłosi, bo nikomu zgłaszać nie musi ...
    > i nie taki łatwy do znalezienia.

    Jest łatwy bo jak się nie ukrywa to na 99% jest w jakiejś bazie danych
    pod swoim nazwiskiem. Tylko trzeba zapytać opowiednie organy a one muszą
    odpowiedzieć.

    > Bo Ukrainiec. Słowak nie potrzebuje.

    Dlatego pisałem, że to nie najlepszy przykład,

    > Jak dostanie ichni pesel, to IMO i z firmą nie będzie problemu.

    Ale żeby dostać ichny pesel zapewne musi się przedstawić dowodem lub
    paszportem, a te sa już w bazach danych. Można zrobić dowód na
    skradzione dane, ale obstawiam że gdzieś się światełko zapali przy
    składaniu zeznań podatkowych że kowalski ma dodatkowe dochody których w
    Polsce nie zgłosił... Generalnie odkąd dowód tożsamości to nie tylko
    kawałek plastiku a rekordy w bazach to proste już to nie jest i przede
    wszystkim wymaga aktywnego ukrywania się, a mówimy o kimś kto po prostu
    wyjechał...

    > Ale moze sie mylę, moze sprawdzają w polskiej bazie ...

    Zapewne nie w polskiej a europejskiej. Jak się nie zgadza to pewnie się
    z naszymi kontaktują.

    > Na pewno są?

    No skoro na granicy sprawdzają w komputerze to muszą być w bazie danych.

    > Ale Polak może nie mieć paszportu, albo mieć, a w UE sie posługiwać
    > dowodem osobistym ...

    Dowody też są w europejskiej bazie, skoro możesz na nie przekraczać
    granicę w schengen. A nawet w schengen na lotnisku sprawdzają.

    > Zakladam, ze jak ma pracę, to zostanie automatycznie ubezpiecznony,
    > tak jak u nas.

    Ale jestem przekonany że ichny zus waliduje sobie numerki z plastiku w
    bazie. Zapewne w tej samej co straż na przejściach.

    > No, trzeba jakis dokument przedstawic (gorzej z UK).
    >
    > Kolekcjonerski?

    Baza danych?

    > Od dekady to znów nie tak "od zawsze".

    Na potrzeby dyskusji od zawsze. Zresztą wydaje mi się że to dłużej niż
    od dekady i wejście do schengen wymusza przekazanie dokumentów do bazy
    danych przez kraj członkowski. Wydaje mi się że nawet w schengen skanują
    dokumenty na lotnisku, więc muszą mieć bazę danych (choć w sumie jak się
    zastanowię to taki pewny nie jestem, ale chyba mi zawsze skanowali...

    > Banki raczej nie mają uprawnien do SIS, ZUS chyba też nie ... ale moze
    > urząd wydający pesel cos sprawdzi/zapisze do bazy ... ale krajowej czy
    > SIS?

    Sądzę że obcokrajowcom nie dają peseli na piękne oczy. Więc raczej
    sprawdzają. Jak nie zapomnę to zapytam kolegów zagranicznych jak oni to
    załatwiali. Ale to potrwa i nie wiem czy będę pamiętał.

    > A widziałes ilu nielegalnych przez Białorus wpływało.
    >
    > Ale moze w Niemczech się szybko legalizowali.

    Albo zalegalizowali albo wyłapią wcześniej czy później.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!