    From: Marcin Debowski <a...@n...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: parkowanie na terenie prywatnym
    Date: Sun, 15 Dec 2002 08:58:59 +0800

    In article <atg53f$to$4@news.tpi.pl>, Robert Tomasik wrote:
    > No to z tym ja się nie zgodzę. Wyobraź sobie, że jesteś naprawdę
    > obcokrajowcem nieznającym naszego języka. Stosując Twoją zasadę nie
    > przeszedłbyś przez miasto, bo co rusz wisi jakaś tablica z reklamą. A nuż
    > zabrania wchodzenia?

    Wybacz ale chyba jest drobna różnica między tablicą reklamową a tablicą
    zakazującą wejścia na dany teren. Jeśli ustawisz tablicę ze zdjeciem frugo
    czy innych jogurtów i dopiszesz czcionką 10 pt "Hej, nie wchodzcie,
    plosiem." to jasne że ktoś tam wlezie. Ale jeśli będzie to tablica o
    jednolitym np. niebieskim czy czerwonym tle, ze słowkiem "prywatny" i z nr
    odpowiedniego aktu prawnego, to chyba tylko półgłówek lub osoba
    niewykształcona, nie znająca alfabetu łacińskiego nie zastanowi się nad
    wejściem na taki teren.

    > Niestety nie masz racji. Na samym początku Prawa o Ruchu Drogowym czytamy:
    >
    > Art. 1. 2. Przepisy ustawy stosuje się również do ruchu odbywającego się
    > poza drogami publicznymi, jeżeli jest to konieczne dla uniknięcia zagrożenia
    > bezpieczeństwa uczestników tego ruchu.

    Już Gotfryd to napisał, a ja tylko dodam że nie bez kozery użyłem słówka
    "niekoniecznie".

    > Parkowanie w miejscu zabronionym - pod warunkiem że będzie koperta albo
    > znak. Na upartego tak naprawdę wystarczy moim zdaniem tablica, ale to będzie
    > trochę nagięcie prawa. Mnie by wystarczyła.

    Tzn co, można dowolnie umieszczać przedmioty o sporych gabarytach
    (np. samochód :) w obrębie mojej własności i bez mojej zgody, a jedynie co
    jest tu formalnie naruszane to prawo o ruch drogowym? :) A jeśli ktoś mi
    postawi na moim podwórku barkę rzeczną, to regulacje dotyczące żeglugi
    śródlądowej? :)

    pozdrawiam

    --
    Marcin