  • Data: 2008-02-12 12:54:13
    Temat: Re: p2p - rozważania teoretyczne
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński) szukaj wiadomości tego autora

    Krzysztof Stachlewski <s...@f...pl> writes:

    > W polskim prawie.

    Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych:

    art. 33(5)
    Wolno korzystać z utworu w postaci obiektu budowlanego, jego rysunku,
    planu lub innego ustalenia, w celu odbudowy lub remontu obiektu
    budowlanego.

    Czyli obiekt budowlany jako taki może w Polsce stanowić przedmiot
    prawa autorskiego. Nawiasem mówiąc, to wynikają z tego całkiem
    ciekawe konsekwencje w postaci konieczności uzyskania licencji
    na utworzenie utworu zależnego w postaci np. fotografii budynku.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl