  • Data: 2023-04-06 10:47:38
    Temat: Re: oszustwo i portal "osłaniający" oszusta
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Musisz chyba wyjaśnić o co Ci chodzi bo logi to mogą być zupełnie
    > niezależne od aplikacji, a zawartość postów tak jak napisałem można
    > pobrać bez większego problemu.
    > https://www.facebook.com/help/212802592074644
    > Nic wspólnego z sync to nie ma.

    Te logi nie zawsze są potrzebne - zwłaszcza w wypadku pokrzywdzonego. Po
    za tym w logach może nic nie być, bo teraz te aplikacje mogą
    jednocześnie działać na wielu urządzeniach. Do FaceBook, to ja jestem
    zalogowany z domu, pracy i telefonu. W każdym z tych urządzeń jest część
    danych. Trzeba po prostu zawsze przemyśleć, co nam tak naprawdę jest
    potrzebne.

    Jeśli - przykładowo - mamy oszustwo na tzw. "AnyDesk", to wystarczy
    jeden katalog. Oprogramowanie AnyDesk to narzędzie do zdalnego dostępu i
    zarządzania komputerami, które działa na różnych platformach, w tym na
    systemach Windows, macOS, Linux, Android i iOS. AnyDesk działa w oparciu
    o technologię DeskRT, która umożliwia transmisję obrazu i dźwięku w
    czasie rzeczywistym, zapewniając wysoką jakość połączenia nawet przy
    niskiej przepustowości łącza internetowego. Aby skorzystać z AnyDesk,
    należy najpierw zainstalować oprogramowanie na obu urządzeniach -
    urządzeniu, z którego chcemy uzyskać zdalny dostęp (tzw. klient) oraz na
    urządzeniu, z którego chcemy zarządzać zdalnym komputerem (tzw. host).
    Po zainstalowaniu i uruchomieniu AnyDesk, należy wprowadzić numer ID
    hosta, który jest wyświetlany na ekranie hosta, aby połączyć się z jego
    komputerem. Po zatwierdzeniu połączenia przez hosta, możemy uzyskać
    zdalny dostęp do jego pulpitu, przeglądać pliki i zarządzać urządzeniem
    zdalnie. AnyDesk oferuje również wiele funkcji zabezpieczeń, takich jak
    szyfrowanie end to end, autoryzacja klienta i hosta, a także możliwość
    konfiguracji uprawnień dostępu dla różnych użytkowników.

    Niestety, AnyDesk, podobnie jak wiele innych narzędzi do zdalnego
    dostępu, może być wykorzystywany przez oszustów do przeprowadzania
    różnego rodzaju oszustw i ataków. Jednym z najczęstszych sposobów
    wykorzystywania AnyDesk przez oszustów jest tzw. "oszustwo z pomocą
    techniczną". W takim scenariuszu oszuści kontaktują się z ofiarą, udając
    pracowników pomocy technicznej lub przedstawicieli firmy, i proszą o
    uzyskanie zdalnego dostępu do jej komputera za pomocą AnyDesk, aby
    "naprawić" rzekome problemy z jej systemem. Następnie oszuści mogą
    próbować uzyskać poufne informacje, takie jak hasła, dane karty
    kredytowej itp., lub nawet instalować szkodliwe oprogramowanie na
    komputerze ofiary. Innym sposobem wykorzystywania AnyDesk przez oszustów
    jest przekonywanie ofiar do pobrania i zainstalowania oprogramowania
    AnyDesk, twierdząc, że jest to niezbędne do uzyskania dostępu do jakiejś
    usługi lub do wykonania niezbędnej aktualizacji. Następnie oszuści mogą
    uzyskać zdalny dostęp do komputera ofiary i przeprowadzać różnego
    rodzaju działania, na przykład instalować szkodliwe oprogramowanie lub
    kradnąć poufne informacje.

    W wypadku AnyDesk zabezpieczamy dane z jednego określonego katalogu, bo
    tam są adresy sprawcy. Inna sprawa, czy na tej podstawie uda się ustalić
    określoną osobę. Bo tu może być wiele problemów.

    --
    Robert Tomasik