  • Data: 2023-04-06 11:12:29
    Temat: Re: oszustwo i portal "osłaniający" oszusta
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 06.04.2023 o 10:29, ąćęłńóśźż pisze:

    > Sądu lub prokuratora.
    > Tylko kwotę określ wysoko, żeby nie wypadło drobne wykroczenie.

    Czynami "podzielonymi" na przestępstwo / wykroczenie kwotą są kradzieże
    i przywłaszczenia. W wypadku oszustwa nie ma takiego problemu. Był
    pomysł, ale nadal nie ma. Gdyby był, to już nie chodzi o to, że gość
    grzywnę dostanie zamiast "pozbawienia wolności", a tym, że inny jest
    zakres uprawnień przy zwalczaniu przestępstw, a inny wykroczeń. Przy
    wykroczeniach nie możesz zrobić wielu rzeczy pozwalających na ustalenie
    sprawcy.

    Jeśli chodzi o oszustwo, to ewentualnie w wypadku konsumenta może być
    mowa o art. 134 kw. Niby z niego wprost nie wynika, że to dotyczy
    konsumentów, ale wynika to z tytułu rozdziału. Konsument w polskim
    prawie to osoba fizyczna, która dokonuje czynności prawnej niezwiązanej
    bezpośrednio z jej działalnością zawodową lub gospodarczą, lub osoba
    prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej,
    która dokonuje czynności prawnej w celach niezwiązanych z jej
    działalnością gospodarczą lub zawodową. Zgodnie z polskim prawem,
    konsument ma szereg praw ochrony, takich jak prawo do reklamacji
    towarów, prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość, prawo do
    otrzymania szczegółowych informacji o produktach i usługach, prawo do
    ochrony przed nieuczciwymi praktykami rynkowymi, itp. Definicja
    konsumenta wynika z ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny
    oraz z ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
    --
    Robert Tomasik