  • Data: 2005-08-29 09:50:32
    Temat: Re: oskarżyciel posiłkowy
    Od: Andrzej Solich <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 29 Aug 2005 01:46:21 +0200, "Robert Tomasik"
    <r...@g...pl> wrote:

    >Ponieważ przedmiotem postępowania nie jest uszkodzenie samochodu, a
    >wypadek drogowy, to osobiście uważam, ze to Ty jako kierujący w chwili
    >zdarzenia jesteś stroną pokrzywdzoną, a nie Twoi rodzice.

    Tyle, że mnie Prokurator nie wymienił jako osobę pokrzywdzoną, co
    więcej, na moją prośbę udostępnienia akt do wglądu, nie wydano mi ich.
    I nie ma tutaj znaczenia, że jestem również świadkiem, gdyż zgodnie z
    kpk świadek, będąc osobą pokrzywdzoną, ma również prawo wglądu do akt
    sprawy.

    >Co do samego wzoru oświadczenia o przystąpieniu jako oskarżyciel
    >posiłkowy, to jest to najprostsze z możliwych pism. [...]

    Z tego co wiem, zgodnie z art. 62 kpk muszę najpóźniej przed
    rozpoczęciem przewodu sądowego na rozprawie głównej złożyć wniosek o
    wytoczenie przeciw oskarżonemu powóztwo cywilne.

    >W opisanej przez Ciebie sprawie złożył bym na Waszym miejscu dwa
    >wnioski. Na Ciebie i na rodziców. Któryś chwyci, przy czym osobiście
    >uważam, że bardziej powinien chwycić Twój, niż rodziców.

    Też tak myślałem. Trochę to nad wyrost, ale sam już nie wiem, czy i na
    jakiej podstawie Sąd może odrzucić wnioski. W końcu i ja jestem
    pokrzywdzonym jak i przecież rodzice. Czy może się mylę?

    Pozdrawiam
    AS