eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoorzeczona niezdolność do pracy po 5 miesięcznym zwolnieniu lekarskim co można zrobić › Re: orzeczona niezdolność do pracy po 5 miesięcznym zwolnieniu lekarskim co można zrobić
    From: Andrzej Lawa <a...@l...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: orzeczona niezdolność do pracy po 5 miesięcznym zwolnieniu lekarskim
    co można zrobić
    Date: Wed, 25 Dec 2013 18:38:37 +0100

    W dniu 25.12.2013 18:11, Bolo pisze:
    > Mam znajomego , któremu lekarz po obowiązkowym badaniu lekarskim dla
    > osób przebywających na zwolnieniu lekarskim powyżej 30 dni
    > orzekł, że znajomy nie może być dopuszczony do pracy. Facet (58 lat)
    > jest załamany. Czy ma szansę, żeby go nie zwolnili?

    Generalnie przy trwającym powyżej 34 dni zwolnieniu chorobowym
    pracodawca już nic nie płaci pracownikowi (chociaż w jego wieku to już
    chyba nawet od 15 dnia), więc finansowo ani go to ziębi ani grzeje.

    Dodatkowo prawo pracy chroni go przed otrzymaniem wypowiedzenia przez (w
    zależności od stażu pracy) minimum 3 miesiące niezdolności do pracy.

    Tylko zapewne już dawno ktoś jest na jego miejsce zatrudniony, więc
    pytanie czy jak/jeśli wyzdrowieje będzie jeszcze zapotrzebowanie na jego
    usługi. Ale to już nie jest kwestia prawna tylko stosunków w firmie oraz
    "niezbędności" tego człowieka.

    > Co trzeba (można?) jeszcze zrobić?

    Ozdrowieć ;)

    Poza tym mało szczegółów - co mu dolega, czy to uleczalne, czy stanowi
    to przeciwwskazanie do tej konkretnej pracy czy ogólnie, czy zależy mu
    na dochodach czy na wykonywaniu tej konkretnej pracy...

    PS: zakładam, że chodzi o umowę o pracę, a nie jakąś śmieciową.