  • Data: 2006-02-09 21:56:36
    Temat: Re: oprogramowanie w firmie
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Artur napisał(a):
    > Jakie kryteria musi spełniać oprogramowanie w firmie. Oczywiście
    > zakładamy, że pochodzi z legalnego źródła i oryginalnego nośnika.

    ZADNE, musi byc uzyskany legalnie - w przeciwnym razie grozi CI
    odpowiedzialnosc karna ALE to tobie nalezy UDOWODNIC ze UZYSKALES (nie
    ze posiadasz bo to karane nie jest) ten program od osoby nie uprawnionej,
    jezeli natomiast uzyskales od osoby uprawnionej ale nie korzystasz
    zgodnie z licencja (studencka wersja np) wowczas conajwyzej grozi
    ci odpowiedzialnosc cywilna, ale nie wyobrazam sobie sposobu w jaki
    mialoby dojsc do tego procesu bo policja nie moze takich danych
    przekazywac jezlei dokonywala by przeszukania bowiem nie stanowi to
    przestepstwa

    > Czy mogę użytkować oprogramowanie, na które nie mam faktury, żadnego
    > innego dowodu zakupu?

    tak o ile jest uzyskany od osoby uprawnionej

    > Czy mogę użytkować oprogramowanie, które zakupiłem wcześniej jako osoba
    > fizyczna i mogę przedstawić jakieś dowody zakupu? A jeśli takich nie
    > mam, za to posiadam legalny nośnik i własny numer seryjny do niego?

    tak

    > Na ile istotne są ograniczenia licencyjne. Zakupiłem i użytkuję
    > programy z licencjami: a) studencką, b) domową, niekomercyjną. Mogę je
    > dalej użytkować?

    jw

    P.