  • Data: 2006-02-11 11:24:39
    Temat: Re: oprogramowanie w firmie
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Olgierd napisał(a):
    > Świat wstrzymał oddech bo osoba znana jako *Przemek R.* wypowiedziała te
    > słowa:

    > No to zdziwiłbyś się, bo niedawno mój znajomy miał zajęte jako dowód
    > komputery w firmie w sprawie z art. 202 par. 4 kk (ktoś mu się włamał na
    > serwer i zrobił tam repozytorium...), policja wpadła z postanowieniami na
    > dom właściciela, biuro, prywatny komputer admina (mieszka 300 km od firmy)
    > i jeszcze prywatny komputer jednego z pracowników.
    > Sprawdziwszy podstawowe sprawy wzięli się za licencje i m.in. od admina
> [...]

    nie bardzo rozumiem z ym okazaniem wanej licencji GPL oraz dalszej
    czesci dotyczacej microsft, jak dla mnie to ewidentne przekroczenie
    uprawnien, to ze jakis policjant tak postapil niezanczy ze jest prawidlowe.

    Przypomniej sobie o sytuacji o ktorej bylo glosno w mediach. O
    prokuratorze ktory nieprawidlowo zinterpretowal art odnosnie
    oprogramowania w kk i ukaral wlasnie nie za uzyskanei od osoby
    nieuprawnionej (bo bylo uzyskane od osoby uprawnionej) a za zlamanie
    warunkow licencji, pozbawiono firme komputerow, oprogramwanie pozniej z
    magazynow policyjnych oczywiscie zostalo skradzione(specjalistyczne
    opogramowanie). Wlasciciele firmy zostali uniewinnieni i teraz polske
    czeka
    proces o wysokie odszkodowanie liczone w milionach za blad dzielnego
    funkcjonariusza ktory jak widac postapil tak jak napisales wyzej.

    P.

    ps.
    podaj mi podsatwe prawna uprawniajaca policjanta do uarania za zlamanie
    postanowien licencji, np nie wykasowanie Total comandera po uplywie 30 dni