  • Data: 2007-11-09 09:19:27
    Temat: Re: opóźnienia we wpływie składek na konto OFE
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Artur"

    > Na pewno nic nie wskórasz - ale sam mechanizm przedni obmyśliłeś :)
    > Acz moim zdaniem - byłby problem techniczny - bo jakim cudem ZUS
    > miałby
    > obliczyć ile wówczas warta była jednostka w *Twoim* OFE.
    > Chodzi mi o samą stronę techniczną takich obliczeń - a w przypadku
    > zmian
    > OFE przez ubezpieczonego ... dopiero by się zrobił burdel.

    mozna wziąc do "rewaloryzacji" wartosc jednostki z tego OFE do ktorego
    klient nalezy aktualnie - ze starej daty i aktualnej. Jak klient
    zmienial OFE
    to znajac ten mechanizm pogodzi sie z takim przyblizonym wyliczeniem
    - w koncu nowe OFE sam wybieral.
    A calosc obliczen nie musi byc taka precyzyjna - mozna sie umowic ze
    dany
    miesiac reprezentuje jedna wartosc jednostki, np. usredniona, albo z
    konkretnego dnia
    Nie ma mowy o "obliczaniu" wartosci jednostki - trzeba ja odczytac
    z bazy i zastosowac.
    *** blad ***