  • Data: 2003-03-26 13:54:51
    Temat: Re: opłaty adiacenckie i planistyczne
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net> szukaj wiadomości tego autora

    Przyznaję się do błędów:

    1) oczywiśce, że chodzi o sprzedaż,

    2) oczywiśce, że do 30%, tak jak w ustawie,

    dzięki za czujność,

    Jeżeli zaś chodzi o opłatę adiacencką, to jest to
    po prostu opłata podatkopodobna.
    Czy akurat opłata w kontekście podziału nieruchomości jest
    uzasadniona to nie podejmuję się dyskutować.
    Zwracam jedynie uwagę, że są jeszcze inne opłaty adiacenckie -
    - związana z uzbrojeniem terenu,
    - związana ze scaleniem i podziałem.

    Generalnie te opłaty mogą występować ale nie muszą
    (zarząd gminy może ustalić) oprócz opłaty
    z tytułu wzrostu wartości spowodowanego scaleniem i podziałem,
    która jest obowiązkowa ale też do 50% czyli zapewne może być i 0%.
    Warto też pamiętać, że są to opłaty liczone w stosunku do
    wzrostu wartości tylko składnika gruntowego nieruchomości.

    pzdr,
    JarekM