  • Data: 2003-03-26 08:26:07
    Temat: 50%
    Od: "Madab" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    te 50% dotyczy raczej podziału nieruchomości na mniejsze działki
    "Art. 98.
    4. Jeżeli w wyniku podziału nieruchomości wzrośnie jej wartość, wójt,
    burmistrz albo prezydent miasta może ustalić w drodze decyzji opłatę
    adiacencką z tego tytułu. Stawkę procentową opłaty adiacenckiej ustala rada
    gminy w drodze uchwały w wysokości nie większej niż 50 proc. różnicy
    wartości nieruchomości. Przepisy art. 145, art. 146 ust. 2 i ust. 3, art.
    147 oraz art. 148 ust. 1-3 stosuje się odpowiednio."

    ...no i nic nie znalazłem, że tylko do 5 lat od dokonania podziału. Tak
    jakby trzeba było płacic nawet po 5-u latach?
    No i jednego nie rozumiem: skoro nieruchomość dzile ja, opłacam geodetę, i
    wartość wzrasta jedynie na wskutek moich działań, to z jakiej racji gmina
    chce kosic 50% ?
    Madab