  • Data: 2004-12-05 17:52:09
    Temat: Re: okres wypowiedzenia -ustawa wchodzi w zycie
    Od: " demagogia" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    b...@p...onet.pl napisał(a):

    > Dzięki. Patrzyłem na stronę www Senatu i wynika z niej, że zatwierdził projekt
    > Sejmu bez specjalnych uwag.

    A już po piątkowym głosowaniu nad poprawkami? Bo akurat senackie poprawki
    trochę mieszały w terminach wypowiedzenia. Nie znam wyników głosowania, ale
    też można przypuszczać, że Sejm tę kwestię potraktuje zgodnie ze swoim projektem.

    Teraz jeszcze pytanie precyzyjne:
    > 1. podwyżki 10% z miesięcznym terminem - to rozumiem
    > 2. podwyżki wyższe z trzymiesięcznym (chyba że czynsz nie przekracza 3% wartośc
    > odtworzeniowej) - w tym zdaniu mówiąc "czynsz" mam na myśli, czynsz już po
    > podwyżce - tak? Bo ja w tym momencie płacę maksymalną stawkę czynszu - 6,7 zł z
    > metr (Kraków).

    Przed czy po, to już będą zabawy przed sądem, bo różnie można interpretować.
    Ale skoro Ty już płacisz max, to masz jasność.

    Mam też niemal 100 % pewności, że właściciel nie zatrzyma się
    > przy 10 %.

    No to są trzy miesiące.

    > I jeszcze jedno - jeżeli nowelizacja wejdzie w życie 1 stycznia 2005- to kiedy
    > zaczną się wypowiedzenia - jeszcze w grudniu (pod choinkę :) - czy dopiero w
    > styczniu?

    No, i tu znowu piękna zabawa, bo wypowiedzenie zgodnie ze "starą" ustawą a
    podwyżki po nowemu. Poważni właściciele wolą poczekać miesiąc aby tylko nikt
    nie mógł się przyczepić do wymogów formalnych. Ale znam takich, którzy już w
    listopadzie wręczyli wypowiedzenia (choć nie ustalili jeszcze nowych stawek).
    Tak więc sam oceń swojego wynajmującego: przyjdzie w grudniu, czy w styczniu.