  • Data: 2005-02-15 11:54:08
    Temat: Re: "okienka" nauczyciela
    Od: "Jotte" <t...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:cuqr2m$r2l$1@nemesis.news.tpi.pl pestifer

    > moja zona dostala nowy plan zajec. ma w nim mase tzw. okienek. czy to w
    > zaden sposob nie liczy sie do czasu pracy? nauczyciel i tak zwykle siedzi
    > wtedy w szkole i zajmuje sie papierkami. a jakby nawet nie to kto w
    > swojej pracy chcialby miec godzinne przerwy
    "Okienka" mogą liczyć się do czasu pracy. Ale niestety do tej jego części,
    która i tak jest już zapłacona w pensji zasadniczej. Ponieważ może być ono
    wykorzystane jako element tzw. zadaniowego czasu pracy, stanowiącego zgodnie
    z KN dopełnienie pensum dydaktycznego (zwykle 18 albo 22h) do max.
    40-godzinnego tygodnia pracy. Nie są mi znane inne uregulowania prawne w tej
    materii.
    "Okienko" to czas, w którym może:
    - robić, co chce (np. zakupy, spacer, itp.),
    - wykonywać czynności związane z pracą, które normalnie wykonuje w domu
    (sprawdzenie prac, przygotowanie do zajęć, itd.), o ile w szkole ma do tego
    odpowiednie warunki,
    - wykonywać inne zadania zlecone przez dyrektora, a określone przez statut w
    oparciu o prawo oświatowe.

    Jeżeli istnieją okoliczności wskazujące na tendencyjne działanie dyrektora
    (np. szczególnie rażąca dysproporcja w ergonomii planów zajęć pomiędzy
    nauczycielami), to ewentualne przeciwdziałania można próbować podjąć na
    gruncie KP. I tu przydałoby sie wsparcie zwiazku zawodowego. Można też
    interweniować u przedstawiciela organu nadzoru pedagogicznego. Ale dyr.
    będzie miał prostą linię obrony - potrzeby organizacyjne szkoły.

    Jotte