    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ogólnie publiczne ustawy a prawo autorskie
    Date: Sat, 6 Sep 2008 09:21:03 +0200

    On Fri, 5 Sep 2008, Marcin Debowski wrote:

    > Prawda.

    > Mozesz. Nie pomyl tylko treści z formą, słowem nie skopij stron np.
    > z ukadem graficznym.

    I nie skopiuj *czyjegoś* *nieurzędowego* tekstu bez zgody autora :D
    Idzie o to, że teksty na stronach różnych instytucji miewają często
    w treści "litrowki" tudzież inne błędy. Często są to teksty
    "nieoryginalne", na przykład tekst jednolity który został ujednolicony
    przez wystawcę treści (a nie urzędowo przez ustawodawcę).
    Wcale bym się nie zdziwił, jakby te błędy nie były zupełnie przypadkowe.
    Przypomnę, iż (już dość dawno temu i w sporze o inny mechanizm ochrony,
    bo baz danych a nie P.A.) był taki głośny wyrok w Niemczech - Deutche
    Bahn wygrało z wydawcą rozkładu jazdy "na CD" wykazując, że wbrew temu
    co twierdził nie skorzystał z publikowanej treści wywieszanych na
    dworcach rozkładów jazdy tylko skopiował dane z ichniego (Deutche Bahn)
    rozkładu - bo błędy w obu rozkładach są różne :P

    Niby treści przepisów publikuje (jako *nieobowiązujące*, więc mogące
    rownież zawierać błędy!) kancelaria sejmu na:
    http://isip.sejm.gov.pl/prawo/index.html
    ...ale niestety są to PDFy :> (zwolennicy PDF mogą sobie śmiało
    szufladkować co o tym myślę ;)) a nie czysty tekst (co najwyżej
    ujęty w prosty HTML, tak jak na wielu "porządnych" stronach)
    w związku z tym zdarzają się tam takie 'kfiatki', jak:
    - zapisana treść edycji (cut & paste powoduje, że wklejona treść
    jest INNA niż to co widać na ekranie, bo skopiowane były
    śmieci z edycji)
    - zapisane śmieszne formatowania, dające dziwne efekty po skopiowaniu
    - zapisany do PDF obraz - skan...

    pzdr, Gotfryd