    From: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: odszkodowanie z OC - jaka jest maksymalna kwota
    Date: Sat, 06 Nov 2004 10:55:04 +0100

    Dnia Fri, 05 Nov 2004 23:34:06 +0100, Jacek Maria Jackowski
    <j...@w...edu.pl> napisał:

    > Tu mozemy polemizować - czy ten żołnież ma swiadomość, czy jest tylko
    > roślinką ?

    Jest całkowicie świadomy i dlatego odszkodowanie było tak wysokie

    > Jesli jest roślinką to mu nie daliby wiecej gdyż każdy mądrala powie że
    > on nie ma świadomosci, a więc strat niematerialnych za które mógłby
    > żądać zadośc uczynienia. Skąd mi to przyszło do głowy, ano stąd, ze
    > analizujac kilka wyroków zauważyłem jedno, za trupa wypłacają mniejsze
    > OC niż za żywego, dlaczego - bo zywy musi zyć z tym całym bagażem
    > cierpień (często psychicznych) a trupa to tylkom pochować trzeba, ba
    > nawet zmniejsza sie koszt utrzymania rodziny bo jest o jedna osobę mniej
    > w gospodarstwie domowym - wime to co napisałem jest straszne ale takie
> [...]

    Polecam zajrzeć do Kodeksu Cywilnego, któy regluje roszczenia powstałe w
    wypadku spowodowania śmierci pokrzywdzonego. Obejmują one zwrot kosztów
    pogrzebu, nagrobka, odzieży żałobnej, ostatniej choroby zmałego. Ponadto
    rentę dla osób, którym rpzysługiwało prawo do alimentów od zmarłego (do
    casu usamodzielnienia się) oraz odszkodowanie za pogorszenie sytuacji
    zyciowej - jednorazowe.

    Podstawy roszczeń sa inne więc i kwoty zasądzane są inne.

    --
    Falkenstein