eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoodsprzedane aprawa autorskie-majątkowe a reklama autoraRe: odsprzedane aprawa autorskie-majątkowe a reklama autora
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.icp.pl!news.icp.pl!not-for-
    mail
    From: "Jakub" <...@...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: odsprzedane aprawa autorskie-majątkowe a reklama autora
    Date: Fri, 5 Aug 2005 16:33:35 +0200
    Organization: ICP News Server
    Lines: 75
    Message-ID: <dcvtc2$f55$1@opal.icpnet.pl>
    References: <dcvk6o$3t3$1@opal.icpnet.pl> <dcvl6v$7cg$1@inews.gazeta.pl>
    <dcvo5n$8fi$1@opal.icpnet.pl> <dcvrra$5j1$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: c77-8.icpnet.pl
    X-Trace: opal.icpnet.pl 1123252419 15525 62.21.77.8 (5 Aug 2005 14:33:39 GMT)
    X-Complaints-To: u...@o...icpnet.pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 5 Aug 2005 14:33:39 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.3790.1830
    X-RFC2646: Format=Flowed; Response
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.3790.1830
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:317727
    [ ukryj nagłówki ]


    "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl> wrote in message
    news:dcvrra$5j1$1@inews.gazeta.pl...
    > Jakub <...@...com> dosć niespodziewanie napisał(a):
    >

    >
    > Powiem Ci tak. formalnie rzecz biorąc, to masz rację - blizej Ci do
    > wyłacznego autorstwa, niz do jakiegokolwiek współautorstwa. Ale ( bo
    > zawsze jest jakieś ale), prawo sobie, a rzeczywistość skrzeczy. Idąc na
    > udry ze Zleceniodawcą masz pewność, ze przestanie on być dla Ciebie
    > zleceniodawcą. Jezeli tak, czy inaczej była to na pewno jednorazowa
    > współpraca, to moze Ci nie zależeć, ale z kolei on może Ci popsuć opinię u
    > innych potencjalnych zleceniodawców.
    > Sytuacja trochę przypomina prace naukowe, gdzie zawsze lista autorów
    > publikacji jest dłuższa niż lista tych, którzy cokolwiek napisali. Były
    > już o tym dyskusja na grupie.
    > Wybór jest Twój - masz prawo bronić swojej wyłaczności, ale oszacuj koszty
    > obrony.
    >

    Wybiore kompromis.

    >
    >
    >> na następujących polach eksplatacji: wynajem, dalsze przenoszenie,
    >> udzielanie licencji, użytkowanie, rozpowszechnianie, modyfikacje,
    >> publikowanie, publiczne przedstawianie, odtwarzanie, prezentacje,m
    >> zmiany, zamieszczenie na stroniach WWW.
    >
    >
    > Chryste, kto to pisał? Co to jest za pole eksploatacji "użytkowanie"? Do
    > czego i w jakich warunkach użytkowanie?? Czym róznią się modyfikacje od
    > zmian? Modyfikacje (zmiany) to nie pole eksploatacji a Twoja rezygnacja z
    > wykonywania autorskich praw osobistych - nadzoru nad integralnoscią
    > utworu. Jaki jest dopuszczalny zakres modyfikacji? przecież może sie
    > okazac, ze Twoim nazwiskiem bedzie firmowane coś, pod czym w życiu byś się
    > nie podpisał!
    >
    > Nie podpisuj wiecej takich umów. Pola eksploatacji musza być precyzyjne.
    > Leży to w Twoim interesie.

    To pisał zapewne, prawnik :D, serio! Prawnik zleceniodawcy, lub przynajmniej
    zostało to z nim skonsultowane ( i jest używane przez tą firmę jako
    inwersalna formółka).

    mam już ostatnią proźbę.... jeśli można prosić i jeśli to nie sprawi
    problemu to proszę o jakieś linki do np. artukułów albo serwisów, które
    przedstawiają jak formułować poprawnie pola eksplatacji (oraz dodatkowe
    warunki), oraz jakie są tego konsekwencje (gdize intuicyjne czytanie rozmija
    się z prawną interpretacją).

    Wystarczą mi wskazania na te dobre serwisy prawne, a resztę poszukam sobie
    sam. Mam kilka takich linków, ale nie znalazłem tam takich szczegółowych
    informacji.

    >
    >> Bo przecież Mamy podpisanę umowę, ale moment przejścia praw autorskich
    >> (zgodnie z
    >> umową) został określony na dzień podpisania protokołu
    >> zdawczo-odbiorczego, co jeszcze nie nastąpiło (nie naciskałem na to
    >> aż tak bardzo).
    >
    > Moment przjścia praw - przyjęcia programu przez klienta, wyznaczy Ci
    > dzień, w którym będziesz mógł bezpiecznie opublikować te zrzuty z nazwą
    > klienta, nie narazając sią na zarzut nieuczciwej reklamy.
    >
    > Pozdrawiam

    O to bardzo ważna uwaga, bo ja właśnie chciałem zrobić odwrotnie.


    Bardzo dziękuje za pomoc.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1