  • Data: 2010-02-12 09:02:12
    Temat: Re: odśnieżanie na prywatnej drodze osiedlowej
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    P_ablo napisal:
    > Za zrobienie drogi zapłaciłam i mam prawo po nich jeźdz

    W jakim sensie zaplacilas? Masz jakas fakture z opisem
    pozycji 'budowa drogi'?

    Jakie prawo? Sprecyzuj? Sluzebnosc? Wspolwlasnosc?

    > własnością develo

    Nonsens. Przy sprzedazy dzialek musza miec one
    albo wspolwlasnosc drogi, albo sluzebnosc albo...
    droga z mocy prawa przechodzi na Skarb Panstwa.
    U mnie byl ten trzeci przypadek. Dotychczasowy
    wlasciciel terenu, ktory chcial zachowac wylaczna
    wlasnosc drogi i nie chcial zgodzic sie na sluzebnosc
    nagle dowiedzial sie, ze droga juz jego nie jest
    a on sam moze sie starac o odszkodowanie. W tej chwili
    trwaja przepychanki pomiedzy gmina i wojewoda,
    kto ma gosciowi zaplacic.

    > Gmina sie nie poczówa do sprzątania bo to nie ich
    > brocha wiec do kogo to należy.?

    Najpierw trzeba precyzyjnie rozstrzygnac, jaki jest
    OBECNY status prawny drogi.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek