  • Data: 2010-02-12 11:06:46
    Temat: Re: odśnieżanie na prywatnej drodze osiedlowej
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    P_ablo napisal:
    > Dokładnie fakture "wykonanie drogi osiedlowej ul..."
    > Słuzebność

    Hm, dziwne. W zasadzie przeszedlbym sie z ta faktura
    do prawnika, czy nie jest to przypadkiem podstawa zadania
    wspolwlasnosci. Przy sluzebnosci wlasciciel moze zadac
    okresowej oplaty z tytulu tejze sluzebnosci, ale nie moza
    zadac oplacenia wprost budowy drogi. Warto tez skontaktowac
    sie z sasiadami, aby ustalic przyblizona calkowita kwote,
    jaka deweloper pobral od mieszkancow z tytulu tego 'wykonania'.
    Bo cos mi tu sie kolacze, ze jest to wtedy WASZA inwestycja
    na cudzym gruncie i jezeli jej wartosc jest znaczna w porownaniu
    z wartoscia gruntu, to jest to podstawa do wywlaszczenia
    dewelopera za odszkodowaniem.

    A co do meritum: wystap PISEMNIE (za potwierdzeniem odbioru
    lub na kopii) do dewelopera z zadaniem doprowadzenia drogi
    do stanu umozliwiajacego bezpieczne z niej korzystanie.
    Musisz sie jednak liczyc z tym, ze deweloper moze wprowadzic
    oplate okresowa.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek