eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoodpowiedzialnosc informatyka wobec pirackiego oprogramowania firmy na rzecz ktorej wykonuje uslugiRe: odpowiedzialnosc informatyka wobec pirackiego oprogramowania firmy na rzecz ktorej wykonuje uslugi
  • Data: 2005-02-08 22:29:03
    Temat: Re: odpowiedzialnosc informatyka wobec pirackiego oprogramowania firmy na rzecz ktorej wykonuje uslugi
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Janusz" <h...@p...com> napisał w wiadomości
    news:t2ymvq8rhwpz.123qcs087ut3a$.dlg@40tude.net...

    > ale on wie ,że to jest pirackie oprogramowanie i ma tego świadomość ,więc
    > tym momencie to już jego sprawa bo to on je instaluje wiedząc ,że pirat i
    > za to odpowiada./ wina umyślna zamiar bezpośredni/

    Po pierwsze jest kwestia dowodowa. My to wiemy, że on wie. Ale jakby co, to
    dowieść wcale nie będzie łatwo.

    Po drugie pozostaje kwestia odpowiedniej kwalifikacji prawnej. Skoro te
    programy dostarczył mu pracodawca, to jaka jest wina informatyka? Z jakiego
    artykułu chciał byś mu przedstawić zarzut? Bo mnie przychodzi jedynie do
    głowy jakieś pomocnictwo, a i to po przedłożeniu listy programów
    zleceniodawcy nie do końca jasne, bowiem jak ma informatyk sprawdzić, czy
    gość faktycznie nie ma oryginałów, a jedynie jemu naściemniał, by sprawdzić
    jego lojalność?