eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoodpowiedzialnosc informatyka wobec pirackiego oprogramowania firmy na rzecz ktorej wykonuje uslugiRe: odpowiedzialnosc informatyka wobec pirackiego oprogramowania firmy na rzecz ktorej wykonuje uslugi
  • Data: 2005-02-08 22:35:22
    Temat: Re: odpowiedzialnosc informatyka wobec pirackiego oprogramowania firmy na rzecz ktorej wykonuje uslugi
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Kocureq" <a...@...stopce.pl> napisał w wiadomości
    news:cubdno$n9b$2@atlantis.news.tpi.pl...

    > Sprawa wyglada tak, ze szef wie ze maja piraty i mi to po prostu
    > powiedzial :) Taka atmosfera :)
    > Teraz tylko kwestia jak to zrobic zebym nie mial przez to problemow.

    Jeśli wyjdziemy z założenia, że świadomie będziesz te piraty INSTALOWAŁ, to
    spokojnie można Ci przedstawić zarzut pomocnictwa. Tak więc w coś takiego
    bym się raczej nie bawił na Twoim miejscu. Odradzam serdecznie, bowiem
    możesz sobie napytać niepotrzebnej biedy za kilka złotych.

    Obowiązku denuncjacji jednak nie ma w Polsce w tym wypadku, a zatem
    NADZOROWAĆ to możesz w sumie bezkarnie. Kluczowym z Twojego punktu widzenia
    jest zabezpieczenie się przed pomówieniem, żeś to Ty zainstalował. Tak więc
    nadal uważam, że należało by to spisać i dać im do weryfikacji, by na piśmie
    określili, co chcą mieć nadal a co masz usunąć. Możesz tam w tym piśmie do
    nich dodać, że mają sobie sprawdzić, na co mają licencje, bo to nie jest
    sprawa techniczna tylko prawna, a ty wykonujesz czynności techniczne.
    Sprawdzanie, czy oni to zrobili rzetelnie, to już nie Twoja sprawa.

    Jeśli przez przypadek goście wpadną, to Ty wyciągniesz pismo i będzie po
    sprawie. Nic innego wymyślić się nie da.