eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoodpowiedzialność dziennikarzy za ujawnienie tajemnicy państwowej › Re: odpowiedzialność dziennikarzy za ujawnienie tajemnicy państwowej
  • Data: 2009-05-05 23:45:10
    Temat: Re: odpowiedzialność dziennikarzy za ujawnienie tajemnicy państwowej
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Johnson pisze:

    > Ale co to ma za znaczenie? Jak będzie łatwo udowodnić, będzie więcej
    > skazań. A według mnie ujawnienie tajemnic państwowych należy karać.

    Pewnie. Ale tego, kto ujawnił. A nie tego, kto opublikował już ujawnioną
    informacje co do której stopień tajności był zasadniczo nieznany.

    > Na takim poziomie, to szkoda nawet gadać. Mieszanie tajemnicy
    > państwowej, zawodowej, służbowej i byle jakiej nie świadczy o tobie dobrze.

    On tylko pokazuje konsekwencje takiej interpretacji - w końcu co za
    różnica, jaki rodzaj tajemnicy? To orzeczenie obejmuje je wszystkie
    hurtem - w SN ktoś zdecydowanie nie pomyślał.

    [ciach]

    > W sumie nie należy tez odrywać tego orzeczenia od stanu faktycznego
    > sprawy. Według mnie SN przesądził tylko o tym, że nie może być skuteczna
    > taka obrona "Jestem świętą krową, dla niepoznaki zwaną dziennikarzem i
    > wszytko mi wolno".

    Nie wszystko. Jeśli informacja została uzyskana w wyniku korupcji -
    paragraf jest.