    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: odliczenie VAT (kupno samochodu)
    Date: Thu, 11 Sep 2003 23:45:56 +0200

    On Thu, 11 Sep 2003, Michał wrote:

    >+ Witam
    >+ Mam takie pytanko
    >+ Moj ojciec prowadzi firme transportowo budowlana (jest vatowcem) i zamierza
    >+ kupic auto w komisie ktore ma homologacje na ciezarowy.

    *Ma homologację*, czy było (na podstawie przeróbek) *zarejestrowane*
    jako ciężarowe ? Jak możesz to zajrzyj w archiwa grupy .podatki,
    najlepiej googlem (z przykładowych haseł: "z kratką").
    Ktoś kiedyś się połapał (czytaj: US wygrał sprawę w NSA)
    że wg przepisów liczy się homologacja właśnie - a skończyło
    się tak że aby nie utopić kilkuset tysięcy podmiotów gospodarczych
    MF zalecił żeby dla "starych" zakupów nie wszczynać postępowań.
    Dlatego samochód "z kratką" który "był uznany za podatkowo
    ciężarowy" już może takim nie być.

    >+ Czy US zwroci mu VAT za to auto ??/ Sprzedawca niby wystawia fakture ale
    >+ twierdzi ze nie.

    Jak ma homologację... to nie wiem o co może chodzić sprzedawcy !

    >+ Rok temu ojciec kupowal ciezarowke od prywatnego faceta i w tym przypadku
    >+ VAT zwrocili czy teraz bedzie podobnie???

    IMHO j.w. !

    pozdrowienia, Gotfryd