eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoodesłanie reklamowanego towaru kurierem zamiast poczty › Re: odesłanie reklamowanego towaru kurierem zamiast poczty
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.inte
    rnetia.pl!not-for-mail
    From: "Haha" <e...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: odesłanie reklamowanego towaru kurierem zamiast poczty
    Date: Wed, 14 Sep 2011 12:38:59 +0200
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 49
    Message-ID: <j4q0ah$d8s$1@mx1.internetia.pl>
    References: <j4pojl$rdl$1@mx1.internetia.pl>
    <e...@4...net>
    NNTP-Posting-Host: 87-205-42-193.adsl.inetia.pl
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1315996817 13596 87.205.42.193 (14 Sep 2011 10:40:17 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 14 Sep 2011 10:40:17 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5512
    X-RFC2646: Format=Flowed; Original
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
    X-Priority: 3
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:688080
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Kamil" <a...@a...com> napisał w wiadomości
    news:ec0gmrtkg8xs.fecl2fy1mfwt.dlg@40tude.net...
    > Dnia Wed, 14 Sep 2011 10:27:20 +0200, Haha napisał(a):
    >
    >> Kupiłem sprzęt elektroniczny który od 1 uruchomienia nie działa.
    >> Sprzedawca
    >> napisał że
    >> jeżeli chodzi o odesłanie to zwracają maksymalnie koszt paczki zwykłej
    >> (poczta). Mi na
    >> poczte jest nie po drodze i chce to wysłać kurierem. Nie wiem jaki to
    >> będzie
    >> koszt. Na pewno
    >> nie będę szukał najtańszego ale na najdroższego też pewnie nie trafie.
    >> Dodatkowo paczkę
    >> trzeba będzie zapakować. Ja do tego interesu na pewno nie dołoże ani
    >> grosza.
    >
    > A to zależy z czego wyciągasz "odesłanie sprzętu" :P
    > Czy to jest "niezgodność", 'reklamacja", "rękojmia"...

    Rękojmia na pewno nie. Nie wiem natomiast jaka miałaby być różnica pomiędzy
    niezgodnością a reklamacją.

    Powołuje się na to:

    Art. 8. 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może
    żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę
    albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub
    wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia
    się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej
    niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby
    kupującego inny sposób zaspokojenia.
    2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że
    sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez
    kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny,
    materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.

    >
    >> Mają obowiązek zwrócić koszty kuriera i pakowania czy nie ?
    >
    > Jeżeli kurier Ci to zapakuje i wystawi rachunek, oraz o ile "łapiesz się"
    > na pokrycie przez sprzedającego "zwrotki" ;)))

    Można jaśniej ? Po co kurier ma mi pakować ? Mam dowód zakupu na
    papier i taśme albo ewentualnie pójde do kogoś kto zajmuje się pakowaniem
    i mi wystawi rachunek.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1