  • Data: 2011-09-14 10:38:59
    Temat: Re: odesłanie reklamowanego towaru kurierem zamiast poczty
    Od: "Haha" <e...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Kamil" <a...@a...com> napisał w wiadomości
    news:ec0gmrtkg8xs.fecl2fy1mfwt.dlg@40tude.net...

    > A to zależy z czego wyciągasz "odesłanie sprzętu" :P
    > Czy to jest "niezgodność", 'reklamacja", "rękojmia"...

    Rękojmia na pewno nie. Nie wiem natomiast jaka miałaby być różnica pomiędzy
    niezgodnością a reklamacją.

    Powołuje się na to:

    Art. 8. 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może
    żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę
    albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub
    wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia
    się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej
    niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby
    kupującego inny sposób zaspokojenia.
    2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że
    sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez
    kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny,
    materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.

    > Jeżeli kurier Ci to zapakuje i wystawi rachunek, oraz o ile "łapiesz się"
    > na pokrycie przez sprzedającego "zwrotki" ;)))

    Można jaśniej ? Po co kurier ma mi pakować ? Mam dowód zakupu na
    papier i taśme albo ewentualnie pójde do kogoś kto zajmuje się pakowaniem
    i mi wystawi rachunek.