-
1. Data: 2011-09-14 08:27:20
Temat: odesłanie reklamowanego towaru kurierem zamiast poczty
Od: "Haha" <e...@g...com>
Witam. Wydaje mi się że takie dyskusje już były ale odpowiedzi są
przeważnie sprzeczne.
Kupiłem sprzęt elektroniczny który od 1 uruchomienia nie działa. Sprzedawca
napisał że
jeżeli chodzi o odesłanie to zwracają maksymalnie koszt paczki zwykłej
(poczta). Mi na
poczte jest nie po drodze i chce to wysłać kurierem. Nie wiem jaki to będzie
koszt. Na pewno
nie będę szukał najtańszego ale na najdroższego też pewnie nie trafie.
Dodatkowo paczkę
trzeba będzie zapakować. Ja do tego interesu na pewno nie dołoże ani grosza.
Mają obowiązek zwrócić koszty kuriera i pakowania czy nie ?
Dzięki
-
2. Data: 2011-09-14 09:27:26
Temat: Re: odesłanie reklamowanego towaru kurierem zamiast poczty
Od: Kamil <a...@a...com>
Dnia Wed, 14 Sep 2011 10:27:20 +0200, Haha napisał(a):
> Kupiłem sprzęt elektroniczny który od 1 uruchomienia nie działa. Sprzedawca
> napisał że
> jeżeli chodzi o odesłanie to zwracają maksymalnie koszt paczki zwykłej
> (poczta). Mi na
> poczte jest nie po drodze i chce to wysłać kurierem. Nie wiem jaki to będzie
> koszt. Na pewno
> nie będę szukał najtańszego ale na najdroższego też pewnie nie trafie.
> Dodatkowo paczkę
> trzeba będzie zapakować. Ja do tego interesu na pewno nie dołoże ani grosza.
A to zależy z czego wyciągasz "odesłanie sprzętu" :P
Czy to jest "niezgodność", 'reklamacja", "rękojmia"...
> Mają obowiązek zwrócić koszty kuriera i pakowania czy nie ?
Jeżeli kurier Ci to zapakuje i wystawi rachunek, oraz o ile "łapiesz się"
na pokrycie przez sprzedającego "zwrotki" ;)))
-
3. Data: 2011-09-14 10:38:59
Temat: Re: odesłanie reklamowanego towaru kurierem zamiast poczty
Od: "Haha" <e...@g...com>
Użytkownik "Kamil" <a...@a...com> napisał w wiadomości
news:ec0gmrtkg8xs.fecl2fy1mfwt.dlg@40tude.net...
> Dnia Wed, 14 Sep 2011 10:27:20 +0200, Haha napisał(a):
>
>> Kupiłem sprzęt elektroniczny który od 1 uruchomienia nie działa.
>> Sprzedawca
>> napisał że
>> jeżeli chodzi o odesłanie to zwracają maksymalnie koszt paczki zwykłej
>> (poczta). Mi na
>> poczte jest nie po drodze i chce to wysłać kurierem. Nie wiem jaki to
>> będzie
>> koszt. Na pewno
>> nie będę szukał najtańszego ale na najdroższego też pewnie nie trafie.
>> Dodatkowo paczkę
>> trzeba będzie zapakować. Ja do tego interesu na pewno nie dołoże ani
>> grosza.
>
> A to zależy z czego wyciągasz "odesłanie sprzętu" :P
> Czy to jest "niezgodność", 'reklamacja", "rękojmia"...
Rękojmia na pewno nie. Nie wiem natomiast jaka miałaby być różnica pomiędzy
niezgodnością a reklamacją.
Powołuje się na to:
Art. 8. 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może
żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę
albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub
wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia
się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej
niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby
kupującego inny sposób zaspokojenia.
2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że
sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez
kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny,
materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.
>
>> Mają obowiązek zwrócić koszty kuriera i pakowania czy nie ?
>
> Jeżeli kurier Ci to zapakuje i wystawi rachunek, oraz o ile "łapiesz się"
> na pokrycie przez sprzedającego "zwrotki" ;)))
Można jaśniej ? Po co kurier ma mi pakować ? Mam dowód zakupu na
papier i taśme albo ewentualnie pójde do kogoś kto zajmuje się pakowaniem
i mi wystawi rachunek.
-
4. Data: 2011-09-15 08:38:41
Temat: Re: odesłanie reklamowanego towaru kurierem zamiast poczty
Od: Kamil <a...@a...com>
Dnia Wed, 14 Sep 2011 12:38:59 +0200, Haha napisał(a):
>> A to zależy z czego wyciągasz "odesłanie sprzętu" :P
>> Czy to jest "niezgodność", 'reklamacja", "rękojmia"...
>
> Nie wiem natomiast jaka miałaby być różnica pomiędzy
> niezgodnością a reklamacją.
Zasadnicza.
> Powołuje się na to:
>
> Art. 8. 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może
> żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę
> albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub
> wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia
> się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej
> niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby
> kupującego inny sposób zaspokojenia.
> 2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że
> sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez
> kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny,
> materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.
To akurat niezgodność.
Reklamacja - warunki masz wpisane w karcie gwarancyjnej.
>> Jeżeli kurier Ci to zapakuje i wystawi rachunek, oraz o ile "łapiesz się"
>> na pokrycie przez sprzedającego "zwrotki" ;)))
>
> Można jaśniej ? Po co kurier ma mi pakować ? Mam dowód zakupu na
> papier i taśme albo ewentualnie pójde do kogoś kto zajmuje się pakowaniem
> i mi wystawi rachunek.
OK :))