    From: "krzysiek" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: od którego momentu liczy się odsetki?
    Date: Mon, 16 Jul 2007 21:15:02 +0200

    Użytkownik "Kuba " <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:f7fu10$ahg$1@inews.gazeta.pl...
    >W dniu "X", w wyniku dziur w drodze obywatel poniósł szkodę w postaci
    > uszkodzenia samochodu. W dniu "Y" wysłał pismo do PZU (które ubezpiecza
    > gminę
    > od odpowiedzialności cywilnej) żądając naprawienia szkody. W dniu "Z", PZU
    > odesłało pismo, w którym odrzuciło żądanie. W dniu "Q" obywatel wnosi
    > pozew do
    > sądu przeciwko PZU.
    > I teraz pytanie: od którego dnia zażądać naliczenia odsetek od wartości
    > pozwu?
    > Wydaje mi się, że od dnia w którym PZU dowiedziało się o powstaniu szkody,
> [...]

    witam serdecznie!

    ja myślę, że roszczenie o odsetki rozpoczyna swój bieg od dnia następnego po
    dniu, do którego PZU winno było rozpoznać zgłoszone roszczenie o zapłatę
    odszkodowania, nie dłużej niż 30 dni od daty zgłoszenia żądania; przykład -
    jeżeli zgłoszono szkodę w dniu 5.07.2007r., to odsetki należne są od dnia 6
    sierpnia 2007r. - 30 dni upływa z dniem 4.08.2007r., zatem winno być od
    5.08.2007r., ale to jest niedziela, więc od dnia następnego, czyli od
    6.08.2007r.
    to jest moje zdanie, aczkolwiek oparte na praktyce sądowej

    pzdr
    krzysiek