  • Data: 2007-06-28 18:55:28
    Temat: Re: oceny i obecności w szkole
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Szerr pisze:

    > Wiesz, co to działania faktyczne administracji i czym się różnią od działań
    > prawnych? Nie musi być jednoznacznej podstawy prawnej.

    Uważam, że administracja oświatowa, prawem kaduka czyli "zawsze tak
    było" wprowadza byty i pojęcia, których sama ani nie może zdefiniować,
    ani określić zakresu działania. W przypadku moich dzieci z reguły
    wystarczała informacja, nawet ustna typu "wiem o nieobecności" bez
    podania, używania sformułowań typu "musi prosić" itd.

    Skoro tak perorujesz o prawie, to mam nadzieję że znasz konstytucyjne
    zasady dotyczące chociażby rozporządzeń - ustawa nie dała ministrowi
    praw do takiego ingerowania w zasady KRiO

    Całkowicie prywatnie - jest to pozostałość po socjalistycznych zapędach
    władców PRL, które grono nauczycielskie z chęcią zaadaptowało, by czuć
    się ważne.

    > Dyrektor szkoły jako organ zobowiązany do władczej kontroli realizacji
    > obowiązku szkolnego (bądź nauki). Czynności dokonuje w imieniu dyrektora
    > najczęściej wychowawca klasy.

    I jednocześnie ten sam dyrektor wykonuje nadzór i egzekucję obowiązku
    szkolnego. Wiesz, co by się działo, gdyby np. w kodeksie pracy były
    ustanowione takie zależności?

    > To wykaż, że tak jest w tym przypadku.

    To wskaż przepis :-P

    M.