eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo[obsluga klienta - tylko droga elektroniczna] › Re: [obsluga klienta - tylko droga elektroniczna]
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news-fra1.dfn.de
    !news-stu1.dfn.de!news.germany.com!texta.sil.at!not-for-mail
    From: Paweł Sakowski <p...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [obsluga klienta - tylko droga elektroniczna]
    Date: Sat, 07 Oct 2006 00:06:26 +0200
    Organization: SILVER SERVER
    Lines: 42
    Message-ID: <1...@n...sakowski.pl>
    References: <1...@b...googlegroups.com>
    NNTP-Posting-Host: news.sil.at
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: texta.sil.at 1160172386 62845 213.129.232.14 (6 Oct 2006 22:06:26 GMT)
    X-Complaints-To: a...@s...at
    NNTP-Posting-Date: Fri, 6 Oct 2006 22:06:26 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <1...@b...googlegroups.com>
    X-Mailer: Evolution 2.6.2 PLD Linux
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:418295
    [ ukryj nagłówki ]

    Mateusz Rutkowski napisał:
    > Wdrazam sklep internetowy. Zastanawialem sie nad ksztaltem regulaminu.
    > Czy mam prawo do nieodpowiadania klientowi na pisma dostarczone poczta
    > agrumentujac, ze prowadzimy tylko elektroniczna obsluge klienta
    > (poprzez e-mail, faxem, poprzez system wiadomosci dostarczanych via
    > www)?

    Masz, ale nie do końca. Co do zasady, nie masz w ogóle obowiązku
    odpowiadania na jakąkolwiek korespondencję, więc możesz narzucić samemu
    sobie reżim, że np. odpowiadasz jedynie na listy napisane
    trzynastozgłoskowcem, albo wysłane przez Skype, albo na żadne -- i
    poinformować o tym klientów. Z pewnymi zastrzeżeniami:

    - jeśli klient wyśle do Ciebie pisemnie oświadczenie woli (np.
    wypowiedzenie umowy), to jest ono skuteczne, niezależnie od tego co
    sądzisz o formie

    - jeśli prawo zobowiązuje Cię do robienia pewnych rzeczy na żądanie (np.
    wystawienie faktury), to nielubiana forma żądania nie zwalnia cię z
    takiego obowiązku

    - jeśli prawo w konkretnym przypadku przewiduje konsekwencje
    nieudzielenia odpowiedzi (np. automatyczne uznanie reklamacji po 14
    dniach), to nielubiana forma korespondencji Cię przed tymi
    konsekwencjami nie chroni

    - urzęd, sądy itp. z prawdopodobieństwem graniczącym z pewnością nie
    zechcą wysyłać Ci wiadomości przez Twoje WWW

    - jesteś absolutnie pewien, że chcesz zapisać w regulaminie "moja firma
    jest niewiarygodna"?

    --
    +---------------------------------------------------
    -------------------+
    | Paweł Sakowski <p...@s...pl> Never trust a man |
    | who can count up to 1023 on his fingers. |
    +---------------------------------------------------
    -------------------+

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1