    From: "Pawcio" <l...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: obrnona wlasnego mienia
    Date: Wed, 9 Jan 2008 23:47:09 +0100

    Użytkownik "earl" <e...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:f4c47846-c45f-43d5-b3a0-6dd9cf30e80c@v29g2000hs
    f.googlegroups.com...

    Piotr [trzykoty] napisał(a):
    > "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote

    > Jeden z prawnik?w akademickich ma te? tak? interpretacj?, ?e to zale?y czy
    > on tym samochodem ucieka czy tylko w?amuje, bo jak ucieka to istnieje
    > gro?ba
    > niepowetowanej szkody, a wi?c tzw. samopomoc z KC dozwolona. Wtedy strza?,
    > aby go zatrzyma? niby by?by dozwolony, dzia?anie w ramach uprawnie?
    > ustawy.
    > Ale czy KC ma tu zastosowanie nie jestem pewien czy tylko obrona
    > konieczna.

    obrona konieczna to jest jak ciebie atakuje, a nie samochód chociaż
    dla faceta to rzecz bezcenna
    zasadniczo życie ludzkie nawet złodzieja cenniejsze niż mienie, nie
    powinno się zabijać nikogo nawet jeżeli samochód jest czerwony i nowy

    Nie pisalem o zabijaniu zlodzieja, lecz o postrzeleniu. Czyli powiniennem
    wezwac policje i patrzec jak odjezdza moim autkiem? Bo rządając aby
    zachowal się zgodnie z prawem jak to kolega mi doradzil, malo skuteczne sie
    wydaje.