  • Data: 2008-01-09 22:20:40
    Temat: Re: obrnona wlasnego mienia
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote

    >Jeśli oddasz strzał do napastnika z tego powodu, ze Ci kradnie samochód to,

    Jeden z prawników akademickich ma też taką interpretację, że to zależy czy
    on tym samochodem ucieka czy tylko włamuje, bo jak ucieka to istnieje groźba
    niepowetowanej szkody, a więc tzw. samopomoc z KC dozwolona. Wtedy strzał,
    aby go zatrzymać niby byłby dozwolony, działanie w ramach uprawnień ustawy.
    Ale czy KC ma tu zastosowanie nie jestem pewien czy tylko obrona konieczna.