  • Data: 2014-05-24 19:27:09
    Temat: Re: obowiązek meldunkowy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał
    w wiadomości news:537ef966$0$2226$65785112@news.neostrada.pl...

    > Nie jest. Sąd wysyła list tam, gdzie poda adres strona skarżąca, a jak to
    > będzie adres lipny, to nikt się tym nie przejmuje, chyba, że przyjdzie
    > zwrotka z adnotacją, ale listonoszowi rzadko się chce taką robić, ba -
    > często nie ma możliwości takiej zrobić, bo nikogo nie zastaje pod
    > wskazanym adresem, więc jedynie zostawia awizo.

    Ja, to mam proste rozwiązanie tych problemów i nie potrafię pojąć, czemu
    niezmienia się obowiązującego prawa w sposób następujący:

    1) Powód składa pozew do sądu wraz z egzemplażem do pozwanego wpisując w
    nim znane sobie dane osobowe..

    2) Sąd przesyła pozew czy też nakaz zapłaty z pozwem na adres pochodzący
    nie z pozwu, tylko z Centralnej Ewidencji Ludności. Adresu tego jeszcze nie
    wpisuje do akt, tylko i wyłącznie na kopercie (ochrona danych osobowych).
    Jesli po wpisaniu w CEL wychodzi więcej, niż jedna osoba, to sąd cofa pozew
    z informacją, że pozwanego nie można zidentyfikować. Podobnie, gdy pozwany
    zmarł, albo wyjechał za granicę. i nie ma adresu w kraju. Odpada
    monitorowanie zwrotek. Przyjmujemy, że pozwany ma 14 dni na odebranie i
    dodając wynikający z prawa termin na odpowiedź przyjmujemy, ze odpowiedzi
    nie ma z wynikającym z prawa skutkami.

    3) Po uprawomocnieniu się wyniku postępowania sąd do klauzuli wykonalności
    dopisuje zaczerpnięte z CEL-u dane dłużnika: nr PESEL oraz jego adres w
    chwili wydania klauzuli.

    Żeby to działało sprawnie trzeba jeszcze dwa unormowania:

    4) Jeśli pozew odrzucono z powodu bezdomności albo wyjazdu pozwanego za
    granicę, automatycznie sąd powiadamia Policję o tym i zawiesza
    postępowanie, a nie zwraca pozwu powodowi. To moze być powiadomienie
    elektroniczne powodujące odnotowanie w systemach policyjnych tego faktu i
    mające taki sam skutek prawny, jak żądanie ustalenia miejsca pobytu. Jeśli
    policjant wylegitymuje przypadkowo takiego gościa, to wówczas przyjmuje od
    niego oświadczenie o jego miejscu pobytu. To oświadczenie trafia do bazy i
    ma status aktualnego adresu dla postępowań, których były wpisy. Wydruk z
    postępowań dostaje sam "poszukiwany", więc jakby chciał zmienić adres, to
    wie, kogo ma powiadomić.. Z automatu wznawia sie zawieszone postępowanie,
    choć powód nie dostanie ustalonego adresu (ochrona danych), ale
    korespondencja wysłana przez sąd na taki adres uznawana jest za doręczoną.

    5) W art. 300§2 przed "podlega karze" dodałbym (...) albo niedopełnia
    obowiązku meldunkowego (...). Chodzi mi o zwalczanie cwaniaków
    wymeldowojących się do nikąd albo za granice, a pozostających faktycznie w
    kraju.

    Moim zdaniem życie naprawdę stałoby się o wiele łatwiejsze. No i odpałby
    problem z koniecznością informowania wszystkich zainteresowanych o
    przeprowadzce. Za to, jakby nie dbał o obowiązek meldunkowy, to byłby już
    jego problem.