  • Data: 2010-11-17 17:42:13
    Temat: Re: obowiazek doreczenia faktury
    Od: "p 47" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:ic0rtl$dph$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Zastanawiam się, czy obowiązku dostarczenia faktury do siedziby jej
    > adresata nie wynika z przepisów prawa cywilnego, gdzie napisano, że
    > miejscem wykonania zobowiązania jest siedziba wierzyciela. Jest to przepis
    > ogólny. O ile w odniesieniu do faktur nie ma jakiegoś szczególnego
    > unormowania - a tego nie wiem - to moim zdaniem nie masz racji. Oczywiście
    > w drodze umowy można to inaczej unormować i ustalić, ze wierzyciel ma
    > sobie po fakturę przyjść. Ale nie jest to domyślny sposób.

    Hm, - odbiorca faktury, czyli ten co ma zapłacić (a więc jest dłuzny za
    wykonaną usługę) jest wg ciebie wierzycielem??!

    To Ludek jest wierzycielem i formalnie rzecz biorac usługobiorca, jesli
    sobie zyczy, może sobie po fakture do niego (wierzyciela) do Pragi
    przyjechać;-)

    Ale, z drugiej strony "nasz klient, nasz pan",- ja na jego miejscy
    napisałbym do klienta wyjasnienie podobne do tego tu na grupę, dlaczego
    uwaza on, ze faktury w PDF powinny wystarczyć, ewentualnie tez zaproponował,
    aby klient zwrócił sie z zapytaniem do US.
    Jesli klient daje dużo zleceń to zaproponowałbym ewentualnie wysyłkę
    zbiorczą tych kopii faktur w postaci papierowej (oprócz bieżąco wysyłanych
    mailowo) np. pod koniec roku.