  • Data: 2004-05-20 17:47:17
    Temat: Re: o kanarów i mandaty raz jeszcze
    Od: Czapi <x...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2004-05-20 19:26, Użytkownik Olo Kwasniak napisał:
    > A dlaczego ma uznac zdanie pasazerow ze wcale tak nie bylo? :-)
    Bo w tym wypadku notatka służbowa niewiele wyjaśnia i nie daje
    jednoznacznego i obiektywnego dowodu stanu faktycznego...
    Oczywiście jak każdy proces oparty na zeznaniach stron, ten pewnie byłby
    trudny - ale to już zmartwienie sędziego...

    > No chyba wiadomo kiedy skasowali bilety.
    Pewnie, że tak. Tyle, że jeśli skasowali je po ruszeniu tramu, to nie
    ważne ile przystanków wcześniej jechali nie kasując tego właśnie biletu,
    bo wcześniej mogli jechać na innym.
    Poza tym chodzi mi raczej o zasadę - że kontrola dotyczy jedynie momentu w
    którym przebiega. Nie powiesz mi chyba, że jeździsz kilka przystanków i
    obserwujesz pasażerów, a potem mówisz im, że dwa przystanki wcześniej
    jechali bez biletu i teraz Ty im nałożysz karę.

    W Pozku jest taka zasada, że kanarzy kasują swój bilet w momencie
    rozpoczęcia kontroli i nie czepiają się wcześniejszych. Masz wtedy
    jednoznaczy dowód momentu rozpoczęcia kontroli. Jeśli w omawianej sprawie
    było podobnie, a kanar się doczepił nie mając takiego biletu to
    precyzyjnie momentu rozpoczęcia kontroli nie da się określić...

    Moim zdaniem procedury kontroli powinny dawać jasną odpowiedź kiedy się
    rozpoczęła, a zarazem kiedy został skasowany ostatni "legalny" bilet.
    Jeśli procedury prowadzą do jakichkolwiek niejasności, to sąd najpewniej
    podzieli zdanie osoby ukaranej.

    --
    Po głębszym zastanowieniu Czapi... "który jest jak Bóg". ;)
    [GG: 218698 | Jabber: c...@j...icp.pl | mail w nagłówku ]