  • Data: 2004-05-20 16:55:29
    Temat: Re: o kanarów i mandaty raz jeszcze
    Od: Czapi <x...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2004-05-20 18:10, Użytkownik Olo Kwasniak napisał:
    > U nas tez tego rodzaju informacje są zapisywane przez autokomputer w
    > tramwaju, ale są dwa ale :-)
    > 1) pytanie jak długo przechowywane są takie dane
    Tachografy bardzo długo - widziałem kiedyś całą szafkę wypełnionych tarcz
    do tachografu. W przypadku tramów zapewne jest podobnie...

    > 2) kontrolerzy mogą napisać w raporcie, ze nasi bohaterowie jechali juz od
    > paru przystanków i co? autokomputer juz nie wykaze kiedy kto wsiadał...
    Kontrolerzy mogą sobie to oczywiście napisać w raporcie, natomiast, czy
    zostanie to uznane przez sąd to już odmienna kwestia. Moim zdaniem
    powyższa argumentacja nie ma nic do rzeczy. Nawet jeśli jechali wcześniej,
    to mogli wcześniej mieć bilety. Co więcej kontrola ma raczej sprawdzić,
    czy dana osoba posiada w danym momencie ważny bilet, czy nie. Oczywiste
    jest, że nie sposób sprawdzić czy dana osoba wczoraj jeździła cały czas z
    biletem, dlatego sprawdzanie wsteczne IMHO nie powinno mieć zastosowania.

    Zawsze ryzyko jest, ale sprawę można ładnie wyprocesować i do tego jeszcze
    nagłośnić. Dzięki temu wszelkie wątpliwości byłyby rozwiane, a IMHO w tym
    wypadku na korzyść ukaranych.

    --
    Po głębszym zastanowieniu Czapi... "który jest jak Bóg". ;)
    [GG: 218698 | Jabber: c...@j...icp.pl | mail w nagłówku ]