    From: "fi5h" <f...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: o gwarancji
    Date: Thu, 16 Sep 2004 08:32:05 +0200
    Sender: f...@p...onet.pl@2.eia.pl

    Marcin Debowski wrote:

    > Fi5h, znowu musze się przyczepić

    no ba :) czepiaj czepiaj :) o to tu chodzi :)

    > - gwarancja to dokument który w dość
    > dowolnym zakresie kształtuje prawa konsumenta/kupującego. Że wasza
    > gwarancja ma takie a nie inne ustalenia to nie znaczy że każda tak
    > ma.

    Oczywisie ze nie , kazda troszke moze sie roznic

    >Ani terminy które podajesz nie muszą być prawdziwe, ani cyrki ze
    > stemplami, ani z odworzeniem bezpośrednio do serwisu. Proszę, nie
    > wprowadzaj ludzi w błąd. Jeśli korzystają z gwarancji to korzystają
    > ze swojej a nie twojej.

    Nie rozumiesz, ja nie daje swojej, ja daje przyklady GWARANTOW. To nie jest
    wprowadzanie w blad. Ja nie jestem gwarantem. Troche naczytalem sie
    gwarancji do przeroznych sprzetow i wiem jak wygladaja. Szczegolnie sporo
    moge powiedziec na temat gwaranji sprzetow typowo elektronicznych.
    Wiadomo ze inaczej wyglada gwarancja na sprzet RTV,komputer itp a inaczej na
    samochod :) czy na inne bajery.
    To nie jest wprowadzanie w blad, posluguje sie przykladami.

    > Jedyna rada którą tu powinieneś dać brzmi:
    > sprawdź co masz napisane w dokumencie gwarancyjnym (jeśli chcesz
    > skorzystać z gwarancji).

    Dokladnie, ale to nie jest rada, to jest powinnosc kazdego nabywcy wiec
    nawet o tym nie wspominam :)
    Gwarancja to nie tylko wymaganie od gwaranta, klient tez ma postawione pewne
    warunki i musi je spelnic by mogl z niej skorzystac.

    Jesli chodzi o wysylanie do serwisow to np. HP ma ciekawe gwarancje o
    ktorych nie wspomnialem, a mianowicie Door-To-Door.
    Ludzie nie potrafia z tego dobrodziejstwaw ogole skorzystac. Coraz wiecej
    firm ku wygodzie klientow stosuje takie rodzaje gwarancji, i czasem oddanie
    do sklepu takiego sprzetu na gware jest wrecz glupota.
    Dlatego uczulam takze na ten rodzaj gwarancji. Nie bac sie go, jest
    pomyslany tak by wprowadzic jak najwieksza wygode uzytkownikowi oraz
    serwisowi, bez zbednych ceregieli. Warto sie zatem zapoznac z jego
    dzialaniem bo coraz wiecej firm go stosuje.

    --
    fi5h

    "Gdyby gówno było w cenie, biedni ludzie rodzili by się bez odbytów"