    From: "fi5h" <f...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: o gwarancji
    Date: Thu, 16 Sep 2004 03:36:14 +0200
    Sender: f...@p...onet.pl@2.eia.pl

    marik wrote:

    > Ma prawo, SN tak stwierdził (II CKN 1248/00)

    No wlasnie nie ma prawa, bo jednoczesnie w tej samej chwili nie moze oddac
    sprzetu z tytulu rekojmi, gwarancji czy niezgodnosci.
    Jak oddaje z tytulu gwarancji to sprzetem zajmuje sie gwarant i sklepu to
    nie interesuje co gwarant robi, jak oddaje z tytulu niezgodnosci to znowi
    vice versa.
    Jesli oddajesz towar z tytulu gwarancji, to po zakonczeniu procesu
    reklamacyjnego mozesz oddac z tytulu niezgodnosci, ale niemozliwym jest by
    oddawac z obu jednoczesnie.
    Tak jak sam napisales - powoduje zawieszenie roszczen (ale ich nie
    eliminuje)

    > Wszystko pięknie, lecz realizacja uprawnień z gwarancji następuje w
    > chwili złożenia sprzętu do sklepu (bo tak jest expressis verbis w KC
    > i inne zapisy w gwarancji
    > są guzik warte), od tego też czasu zaczyna iść magiczne 14/21 dni
    > roboczych. To, że sprzedawca sklepu ma cię w d... i wysyła paczkę do
    > producenta
    > po tygodniu to jego problem (o te aktywność mi chodziło),

    No zgadza sie, od momentu zlozenia reklamacji tytulem gwarancji biegnie
    proces gwarancyjny.

    > Otóż, po upływie 14/21 dni możesz skorzystać z niezgodności lub
    > rękojmi.

    No widzsz ale nie zupelnie tak do konca, nie moze np zlozyc reklamacji,
    gdzie termin w sklepie jest 21dni roboczych, i przyjsc 14dnia i zwrocic sie
    z tytulu rekojmi lub NTZU, a o to wlasnie mi chodzi. Po zakonczeniu jednego
    procesu reklamacyjnego nie ma przeszkud rozpoczac nastepnego bo nie
    wykluczaja sie, jednak nie moga plynac jednoczesnie. Miedzy innymi dlatego
    ze podmiot do ktorego sa skierowane jest inny w obu przypadkach. (to tak
    nawet na logike)

    > Masz rację, przez sprzedawce może być dłużej, ale masz doskonałe
    > udukumentowanie i nikt ci nie wciśnie, że wysłałeś, ale zaginęło na
    > poczcie itp kłamsta.

    Ano tak, dlatego niektore sklepy maja termin zalatwiania reklamacji np 28
    dni roboczych (co wydaje sie absurdem). A to co sie dzieje ze sprzetem po
    pozostawieniu go u sprzedawcy jest w kwesti sprzedawcy i gwaranta, a nei
    klienta.

    --
    fi5h

    "Gdyby gówno było w cenie, biedni ludzie rodzili by się bez odbytów"