    From: fct159 <f...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: nurkowanie - calkowite wylaczenie odpowiedzialnosci
    Date: Sun, 15 Apr 2012 16:01:54 +0200

    > Masz wybór. Możesz iść na kurs za 1500zł do instruktora, który wykupił
    > OC, albo na kurs za 1000zł z wyłączeniem wszelkiej odpowiedzialności.
    > Albo samemu sobie wykupić za 500zł ekstra ubezpieczenie od nieodkręcenie
    > albo niewetknięcia.
    >
    > Tylko durnie się ubezpieczają.

    moim zdaniem trzeba rozwazyc dwa obszary:

    - nurkowanie jako sporty podwyzszonego ryzyka i tutaj ok, ze klient jest
    informowany i trudno, by pozniej instruktor ponosil odpowiedzialnosc za
    wszystko
    - blad instruktora podczas szkolenia, pewnie spece od nurkowania wymysla
    jakis dobry przyklad (np. dostarczenie kursantom prawie pustych butel i
    zejscie na duza glebokosc, by nie mozna sie bylo szybko wynurzyc bez
    dekompresji) - trudno, by za takie cos instruktor nie odpowiadal na
    zdrowy chlopski rozum, a wg zalaczonego dokumentu probuje sie wylaczyc
    ta odpowiedzialnosc