    From: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: nieznajomosc polskiego a sluzba wojskowa
    Date: Tue, 18 Apr 2006 20:31:40 -0500

    rafalg wrote:
    > Zapytuje, bo jak na razie nikt nie byl w stanie mi udzielic odpowiedzi,
    > z WKU wlacznie.
    > Moj kolega ma 24 lata, podwojne obywatelstwo i prawie cale zycie spedzil
    > za granica. Wkrotce chce przyjechac do Polski na dluzej, chcialby sie
    > zameldowac, znalezc prace, ale grozi mu pobor do wojska. Studia i
    > choroby nie wchodza w gre, ale ow kolega przede wszystkim bardzo slabo
    > mowi po polsku, nie wyobrazam sobie jakby miala wygladac jego sluzba.
    > WKU rozklada rece.. moze ktos z Was wie co zrobic z takim przypadkiem?
    > Pozdrawiam,
> [...]

    osoby mające obywtalestwo polskie ale mieszkające na stałe za granicą
    nie są powoływane do wojska.
    znajdź sobie odpowiedni paragraf.
    Wszystko zależy do tego, czy przyjeżdża na stałę, czy na trochę.
    To trochę to może być nawet 5 lat, jak np. przyjechał na studia, ale i
    tak go wziąć nie mogą.
    W przypadku próby wzięcia go przez jakiegoś "mondrego" komendanta nalezy
    się szybko od takiej decyzji odwołać.