  • Data: 2006-04-19 10:01:12
    Temat: Re: nieznajomosc polskiego a sluzba wojskowa
    Od: "Arek Margraf" <U...@p...onet.plNOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "rafalg" <r...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:89da4$44453e84$5112d787$19755@news.chello.pl...
    > Zapytuje, bo jak na razie nikt nie byl w stanie mi udzielic odpowiedzi, z WKU
    wlacznie.
    > Moj kolega ma 24 lata, podwojne obywatelstwo i prawie cale zycie spedzil za
    granica. Wkrotce chce przyjechac do Polski na
    > dluzej, chcialby sie zameldowac, znalezc prace, ale grozi mu pobor do wojska.
    Studia i choroby nie wchodza w gre, ale ow
    > kolega przede wszystkim bardzo slabo mowi po polsku, nie wyobrazam sobie jakby
    miala wygladac jego sluzba. WKU rozklada rece..
    > moze ktos z Was wie co zrobic z takim przypadkiem?

    Wojsko z zasady nie powołuje tych z podwójnym obywatelstwem, chyba że kolega na
    ochotnika. Nie wiem jakie to są przepisy ale
    zdaje się że coś na poziomie rozporządzenia MON. Więc raczej bym nie patrzył na
    nieznajomość polskiego tylko na to podwójne
    obywatelstwo. A może kolega już gdzies tam był w wojsku... To też mozna użyć ale to
    może być broń obosieczna bo generalnie
    obywatel polski służący w obcej armii musi mieć pozwolenia (ostatnio się coś w tym
    temacie zmieniło).

    A.