eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoniezgodność z umową - pytania › Re: niezgodność z umową - pytania
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!plix.pl!newsfeed2.plix.pl!newspeer1.de.
    telia.net!newspeer4.de.telia.net!de.telia.net!nx02.iad01.newshosting.com!newsho
    sting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.
    neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Fri, 1 Jun 2012 22:31:28 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: niezgodność z umową - pytania
    In-Reply-To: <jqaeog$ua2$1@mx1.internetia.pl>
    Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1206012213280.3724@quad>
    References: <jqaeog$ua2$1@mx1.internetia.pl>
    X-X-Sender: moj@quad
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    User-Agent: Hamster/2.1.0.11
    Lines: 88
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
    X-Trace: 1338582686 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 26703 83.15.167.123:64344
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:704501
    [ ukryj nagłówki ]

    On Fri, 1 Jun 2012, Cpl wrote:

    > Kupiłem wysyłkowo (jako konsument, nie firma) część, która zgodnie z opisem
    > powinna pasować do mojego komputera.

    Z opisem TEJ CZESCI?
    Pułapka leży w tym miejscu, że do uprawnień konsumenta "zalicza się"
    wszelkie oswiadczenia producenta, dostawców i sprzedawcy (z dokładnoscia
    do "powinien był wiedzieć"), w tym reklamę, ale *ich* i tylko ich.

    A widziałem już kwiatki takie, że np. jest drukarka do której pasuje
    "typowa" pamięć komputerowa. Pic w tym, że nie każda - z jednej strony
    do połowy wysokosci złacza nie może być nic.
    Sprawa o "niepasowanie", skierowana do sprzedawcy pamięci, będzie więc
    z góry przegrana (zakładajac że nie wskazał, że do tej konkretnej
    drukarki owa pamięć pasuje).
    Nie piszesz o powodach "niepasowania".
    A to IMO jest krytyczne.

    Jeszcze raz: Z CZEGO wywiodłes założenie że bedzie pasować, oraz
    CO nie pasuje: mechanicznie, elektrycznie, logicznie (8GB do
    slotu który łapie max 2 GB) czy co?

    > Nie pasowała. Zapakowałem więc i odesłałem do sprzedawcy.

    Tu powiem tak.
    Z jednej strony, akceptuję poglad, że "chłopska logika" wysłania
    takim samym rodzajem transportu który oferował sprzedawca, wydaje
    się być uzasadniona.
    Z haczykiem na "oferował".

    Popatrz na to tak: sprzedawca proponuje transport drobiazgu
    dajac 5 zł za list polecony lub 25 zł za kuriera.
    Ty aplikujesz kuriera, Twój wybór.
    Zakładajac zwrot kosztów, sprzedawca "wisi" 25 zł, jego wina
    (że oferował kurierem :>).
    Ale skoro uważamy, że zwrot jest "sprawa sprzedawcy", to chyba
    nie od rzeczy byłoby mieć jego oswiadczenie w jaki sposób
    mu to wysłać i jak się uprzez na "5 zł poleconym", to w tym
    jakas logika jest.
    Zreszta widywałem już zastrzeżenia, że wysyłanie przesyłek przed
    uprzednim powiadomieniem spotka się z nieodebraniem.


    Ale to taka uwaga na boku, bo od lat nie widzę jasnego
    rozstrzygnięcia tego problemu.
    Wersja "sprzedaj mi cos a ja Cię załatwię odsyłajac taksówka"
    jakos mi się nie widzi.

    > Dołączyłem
    > oświadczenie, że ze wględu na niezgodność z umową rezygnuję z zakupu (nie
    > mylić z prawem do odstąpienia od umowy w ciągu 10 dni).

    Jasne.
    Mi idzie o pytanie, czy "oni" się wypowiedzieli w sprawie zwrotu
    z tytułu niezgodnosci.
    Ew. czy ichni regulamin (np. sklepu) cos wspomina na ten temat
    (patrz uwaga wyżej - ze widywałem już takie zastrzeżenia co do
    wymogu wczesniejszego uzgodnienia i IMVHO wcale nie jest oczywiste,
    że dałoby się podważyć taki wymóg)

    No i cos jeszcze: jak uzasadniłes, bardzo konkretnie, fakt
    "niedziałania" zupełnie sprawnej (tego jak rozumiem nie podważasz)
    czesci?

    Jak sprzedawcy napisałes tyle samo co nam, czyli "nie pasuje", bez
    podania szczegółów, to postaw się w jego roli.
    Zwyczajnie nie uznał Twojej tezy za "dowód"!

    > 3) Czy wogóle mam prawo domagać się zwrotu poniesionych kosztów przesyłek
    > w wypadku niezgodności z umową

    Pokaz umowę.
    Nie żartuję
    (jesli to sklep, ma jakis regulamin, do tego KONIECZNIE wskaż, na
    podstawie jakiego *publikowanego* opisu uznałes, że znany Ci *przed*
    zakupem opis pozwala wyciagnac oczywisty wniosek że "będzie pasowało")
    Bo to nie jest tak, że możesz "niezgodnosc" dedukowac ze swoich
    domniemań, w rachubę wchodza "oswiadczenia" (producenta, sprzedawcy)
    tudzież "zwykły użytek".
    Pic w tym, że to np. Twoja płyta główna w komputerze może być
    "nietypowa", a nie to co kupiłes.

    Jak dla mnie, podejrzewam że sprzedawca uznał że nie obronisz tezy
    o "niezgodnosci z umowa".
    A nuż ma rację.

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1