  • Data: 2012-06-01 15:03:57
    Temat: niezgodność z umową - pytania
    Od: "Cpl" <n...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    Kupiłem wysyłkowo (jako konsument, nie firma) część, która zgodnie z opisem
    powinna pasować do mojego komputera.
    Nie pasowała. Zapakowałem więc i odesłałem do sprzedawcy. Dołączyłem
    oświadczenie, że ze wględu na niezgodność z umową rezygnuję z zakupu (nie
    mylić z prawem do odstąpienia od umowy w ciągu 10 dni). Zgodnie z prawem (w
    każdym razie tak słyszałem) sprzedawca powinien ponieść wszystkie koszty
    przesyłek - do mnie i zwrotnej. Były one niemałe. Firma zwróciła mi jedynie
    za przedmiot traktujac sprawę
    jako zwrot w ciągu 10 dni. Jestem ignorowany przez nich. Chcę wystąpić z
    powództwa cywilnego z roszczeniem o zwrot kasy za te przesyłki. Niestety
    sprzedawca ma do mnie 450 km, nie uśmiecha mi się do sądu jechać. Pytania:

    1) Czy można bez mojego w rozprawie udziału złożyć pozew?
    2) Czy muszę spełniać jakieś wymagania by zrobić to przez e-sąd?
    3) Czy wogóle mam prawo domagać się zwrotu poniesionych kosztów przesyłek w
    wypadku niezgodności z umową i niemożnoścy wymiany na sprzętu na zgodny z
    umową?

    Dziękuję za pomoc!