    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: niezgodność z umową po gwarancji
    Date: Mon, 19 Feb 2007 14:43:56 +0100

    On Fri, 16 Feb 2007, hefalump wrote:

    > Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał
    >
    > * Eeee - jakoś nie za bardzo kumam ;) Czyly co - żeby pracować w domu na
    > krześle, trzeba owe kupić na firmę?

    Nie, ale zakup w celach gospodarczych *lub zawodowych* nie uprawnia do
    korzystania z praw konsumenckich - w szczególności na miejscu sprzedawcy
    sprawdziłbym czy nie mam gdzieś nagrania jak twierdzisz że komp jest
    "potrzebny do pracy" :)

    Potocznie przyjmuje się, że wyłączony jest "zakup na firmę", czyli
    na f-rę z podaną nazwą DG - ale wg przepisów to nieprawda, jeśli sprzęt
    jest jakkolwiek wykorzystywany "w celach zawodowych", dajmy na to ktoś
    kupił aparat foto albo kompa żeby na umowy zlecenia robić fotki lub
    pisać programy, to *nie jest* konsumentem.

    > Praca = tylko praca stała w danej firmie? :-)

    Nie. "lub". Czyli "albo lub i" ;)

    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2002/1176.htm
    +++
    Art. 1.
    1. Ustawę stosuje się do dokonywanej w zakresie działalnoœci
    przedsiębiorstwa sprzedaży rzeczy ruchomej osobie fizycznej,
    która nabywa tę rzecz w celu niezwišzanym z działalnoœciš
    ---> zawodową <---
    lub
    ---> gospodarczą <---
    (towar konsumpcyjny).