  • Data: 2006-11-20 09:02:32
    Temat: Re: niezaplacona faktura
    Od: "mr.all" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@
    > Ja widzę jeszcze co najmniej kilka możliwości, np: (1) brak możliwości
    > zapłacenia faktury powstał z przyczyn obiektywnych,

    Ale w tym wypadku, to sa telefony, maile i inne formy kontaku, jakich mozna
    uzyc w celu wyjasnienia zaistnialej sytuacji i przedyskutowania wyjscia.

    > (2) niechęć do
    > zapłacenia faktury wynika z tego, że dostarczony towar/usługa nie
    > spełniają warunków umowy a żądający zapłacenia faktury jednocześnie miga
    > się od spełnienia swojej strony umowy.

    W moim wypadku sa dwie sprawy.
    1, Towar sprzedany. Brak zastrzezen. Pierwszy kontakt telefoniczny i
    tlumaczenie, ze gosc sprawdzi u ksiegowej. Po faksie z pytaniem o zaplate
    wylaczona maszyna tel-fax. Pozniej zmiana adresu firmy, telefonow.
    2, Umowa przedstawicielska z firma. Szukanie klientow. Doprowadzenie do
    wykonania uslugi. Kopia faktury firma-klient. Informacja o wplynieciu
    pieniedzy na konto firmy. Dodatkowe ustalenie wyliczenia prowizji. Moja
    faktura obciazajaca firme. Po czasie zapytanie o zaplate. Firma uzaleznia
    wyplate od wykonania dodatkowych zadan nie zwiazanych z tematem faktury. W
    koncu przestaje odpowiadac na pytania.

    > Pomijam już tak oczywiste przypadku prób wyłudzenia pieniędzy, jakie są
    > ulubionym numerem tanich windykatorów - tzn. wmawianie ludziom, że jakaś
    > jakiś rachunek sprzed 5 lat nie został uregulowany (a kto trzyma
    > opłacone rachunki za telefon przez tyle czasu?)

    Potrzeba edukacji ludzi o przedawnieniach, ale takze przypominanie o
    placeniu faktur. Liczenie, ze sie przedawni moze prowadzic do uciazliwych
    sytuacji.

    --
    --pozdr.czes