eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoniezaplacona faktura › Re: niezaplacona faktura
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: "mr.all" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: niezaplacona faktura
    Date: Mon, 20 Nov 2006 10:02:32 +0100
    Organization: Onet.pl
    Lines: 36
    Message-ID: <ejrqr5$1v3$1@news.onet.pl>
    References: <ejmkgf$ro$1@news.onet.pl> <s...@l...eu.org>
    <455ed5e0$0$17952$f69f905@mamut2.aster.pl>
    <5...@n...lechistan.com>
    <455f10d6$0$17947$f69f905@mamut2.aster.pl>
    <s...@l...eu.org>
    <455f502e$0$17946$f69f905@mamut2.aster.pl>
    <s...@l...eu.org>
    <455f6aef$0$17972$f69f905@mamut2.aster.pl>
    <c...@n...lechistan.com>
    NNTP-Posting-Host: router.tvgawex.pl
    X-Trace: news.onet.pl 1164013221 2019 212.122.214.1 (20 Nov 2006 09:00:21 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...onet.pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 20 Nov 2006 09:00:21 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1106
    X-Sender: j4Y9Fjdsb6VwYOj7tElIvc2NNDtSrnjK
    X-Priority: 3
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1106
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:427326
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@
    > Ja widzę jeszcze co najmniej kilka możliwości, np: (1) brak możliwości
    > zapłacenia faktury powstał z przyczyn obiektywnych,

    Ale w tym wypadku, to sa telefony, maile i inne formy kontaku, jakich mozna
    uzyc w celu wyjasnienia zaistnialej sytuacji i przedyskutowania wyjscia.

    > (2) niechęć do
    > zapłacenia faktury wynika z tego, że dostarczony towar/usługa nie
    > spełniają warunków umowy a żądający zapłacenia faktury jednocześnie miga
    > się od spełnienia swojej strony umowy.

    W moim wypadku sa dwie sprawy.
    1, Towar sprzedany. Brak zastrzezen. Pierwszy kontakt telefoniczny i
    tlumaczenie, ze gosc sprawdzi u ksiegowej. Po faksie z pytaniem o zaplate
    wylaczona maszyna tel-fax. Pozniej zmiana adresu firmy, telefonow.
    2, Umowa przedstawicielska z firma. Szukanie klientow. Doprowadzenie do
    wykonania uslugi. Kopia faktury firma-klient. Informacja o wplynieciu
    pieniedzy na konto firmy. Dodatkowe ustalenie wyliczenia prowizji. Moja
    faktura obciazajaca firme. Po czasie zapytanie o zaplate. Firma uzaleznia
    wyplate od wykonania dodatkowych zadan nie zwiazanych z tematem faktury. W
    koncu przestaje odpowiadac na pytania.

    > Pomijam już tak oczywiste przypadku prób wyłudzenia pieniędzy, jakie są
    > ulubionym numerem tanich windykatorów - tzn. wmawianie ludziom, że jakaś
    > jakiś rachunek sprzed 5 lat nie został uregulowany (a kto trzyma
    > opłacone rachunki za telefon przez tyle czasu?)

    Potrzeba edukacji ludzi o przedawnieniach, ale takze przypominanie o
    placeniu faktur. Liczenie, ze sie przedawni moze prowadzic do uciazliwych
    sytuacji.

    --
    --pozdr.czes


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1