    From: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: nieuczciwy adwokat
    Date: Tue, 2 Jul 2002 00:34:30 +0200

    "MAX" <max_kr(NO-SPAM)@poczta.onet.pl> wrote in message
    news:afqg8p$esq$1@news.onet.pl...

    > Złośliwość każe mi zapytać: czy znasz choć jeden taki wypadek? Bo ja nie -
    > pomimo rażących uchybień adwokata.

    A znasz wypadek, kiedy pomimo razacych uchybien rada sobie problem olala?
    To moze nalezaloby poskarzyc sie na rade? Prasie? To moze byc jedyna szansa,
    zeby cos zmienic. Probowac doprowadzic do wszczecia postepowania
    dyscyplinarnego, a jak to nic nie da, to doprowadzic do tego, zeby rada
    zaczela wreszcie wykonywac swoje obowiazki jak trzeba.
    Niestety chory jest caly system samorzadu zawodowego itp., ktory powoduje,
    ze pod pretekstem dbalosci o jakosc uslug okreslona grupa osob ma zapewnione
    ustawowo minimalne honoraria, moze skutecznie, bez przykladania do swojej
    pracy nalezytej starannosci chronic sie przed konkurencja (bo ma mozliwosc
    niedopuszczania do powstania konkurencji przez uniemozliwianie tysiacom
    absolwentow prawa wykonywanie wyuczonego zawodu). Tylko ta dbalosc o jakosc
    uslug sie gdzies po drodze zgubila...
    Bo niestety prawda jest taka, ze bez konkurencji nie ma jakosci. Moglismy to
    testowac przez wiele lat w ramach poprzedniego ustroju.
    Ale oczywiscie mozna sie na to godzic, od czasu do czasu zalic sie na
    Internecie i modlic sie, zeby nastepnym razem trafic na uczciwego ...
    adwokata, lekarza, egzaminatora na prawo jazdy itp.
    Pozdrawiam,
    Marta