  • Data: 2002-07-05 10:00:03
    Temat: Re: nieuczciwy adwokat
    Od: Marcin <s...@f...id.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 05 Jul 2002 00:35:10 +0200, top secret <t...@p...com>
    wrote:

    > Przybliz, nie mam k.p.c pod reka?

    479(12) kpc mówi, że w postępowaniu gospodarczym strona w pozwie
    ma obowiązek podac wszelkie fakty i dowody, bo później bedzie za
    późno.

    co z tego wynika?

    ano, że jak ktoś pozywa kogoś drugiego to ten drugi mówi:
    a powód nie podał wszystkich okoliczności, a powinien.

    A teraz już nie może a ja zaprzeczam temu co on napisał,

    i sprawa wygrana :),

    żeby było mniej abstrakcyjnie,

    firma x pozywa firmę y o odszkodowanie za używanie stodoły.
    (y zapomniał, że powinien płacić czynsz),

    x żąda 40.000 zł odszkodowania,
    pisząc, że stodoła jego, drugi używał bez umowy,
    wiec mu się nalezy odszkodowanie.

    na to firma y pisze w odpowiedzi na pozew.

    firma x nie udowodniła dlaczego, chce właśnie 40.000 zł,
    a powinna,
    bo żeby domagać się zapłaty odszkodowania należy wykazać
    ze zaszło zdarzenie, które wywołało szkodę i udowodnić jej wysokość,
    on nie udowodnił wysokości szkody, więc pozew podlega oddaleniu,
    bo 479(12) kpc, każe to wszystko podawać w pozwie.

    i co?
    i firma x wygrała (zdaje się, że dwa miesiące trwało postępowanie, a w
    rzeczywistości chodził o nieco więcej niż wymieniona kwota),

    wiem, że w sądach są zatory, ale nie przesadzajmy,
    da się szybko przeprowadzić postępowanie.

    pozdrufka